Publicerat Maj 31, 20241 yr Ska köpa en gps pejl som säkerhet för hundarna för att passare ska kunna se om de går mot en trafikerad väg. Annars kör jag 320. Någon erfarenhet av att köra Tracker B-bark i Wehunt? Har provat att köra ett dyrare Trackerhalsband i Wehunt och det funkade inte bra, tappade position till och från under hela drevet på ett par timmar. Anledning till att köra det i Wehunt är att så gott som alla jaktlag använder den.
Publicerat Maj 31, 20241 yr Kompisen köpte en b-bark som komplement till Alphan, och han har pratat om att köpa en till för att har när fler hundar är lösa… Han är jätte nöjd vad jag vet.
Publicerat Maj 31, 20241 yr Författare 3 hours ago Galne sa: Kompisen köpte en b-bark som komplement till Alphan, och han har pratat om att köpa en till för att har när fler hundar är lösa… Han är jätte nöjd vad jag vet. Kan du höra om han kör den i Wehunt? I Trackerappen funkar det bra men i Wehunt är den stora frågan om den tappar kontakt.
Publicerat Maj 31, 20241 yr 7 hours ago MagnusN sa: Ska köpa en gps pejl som säkerhet för hundarna för att passare ska kunna se om de går mot en trafikerad väg. Annars kör jag 320. Någon erfarenhet av att köra Tracker B-bark i Wehunt? Har provat att köra ett dyrare Trackerhalsband i Wehunt och det funkade inte bra, tappade position till och från under hela drevet på ett par timmar. Anledning till att köra det i Wehunt är att så gott som alla jaktlag använder den. Kör min Bark i wehunt (Alpha 200) utan problem.
Publicerat Maj 31, 20241 yr 3 hours ago MagnusN sa: Kan du höra om han kör den i Wehunt? I Trackerappen funkar det bra men i Wehunt är den stora frågan om den tappar kontakt. Den fungerar bra säger han, tappar oftare kontakt med T5 och Alphan. Jagar med Beagle som gärna gör ett par mil per jakttillfälle…
Publicerat Juni 1, 20241 yr Författare 16 hours ago qvarnhill sa: Kör min Bark i wehunt (Alpha 200) utan problem. Hur är Alpha 200 inblandad?
Publicerat Juni 1, 20241 yr 17 hours ago qvarnhill sa: Kör min Bark i wehunt (Alpha 200) utan problem. Hur är är signalstyrkan på Barken? Tycker den jag har på min gamla beagletik inte är så bra. Har full styrka på telefon här ute på gården men på Barken är det bara en eller två staplar. Kan bli långt mellan positionsuppdateringarna. När hon sprang efter skotern i vintras tappade jag kontakten helt, vi stannade mitt på en myr. Minst 200 meter åt all håll till något träd. Inga problem att titta på Youtube eller SVT, men Barken var osynlig... Har jag ett dåligt exemplar eller är det normalt?
Publicerat Juni 2, 20241 yr På 2024-06-01 at 09:40 MagnusN sa: Hur är Alpha 200 inblandad? Tankevurpa! 😳
Publicerat Augusti 30, 20241 yr Författare Blev ett På 2024-06-02 at 11:31 qvarnhill sa: Tankevurpa! 😳 Delar du till Wehunt från tracker-appen eller kör du direkt i Wehunt? Jag har beställt ett Tracker Luna så frågan är om det är bättre att abonnera på Tracker än att uppgradera Wehunt. Det Tracker som jag skrev om i trådstarten delades från Tracker till Wehunt och då funkade det dåligt.
Publicerat Augusti 30, 20241 yr Vad jag förstått ska det komma en gemensam app nästa år. WeHunt och Tracker slås alltså ihop även vg apparna. Så har du inget behov att lägga upp jakter och hålla koll på ett gäng passkyttar, utan är mer intresserad av själva hunpejlsdelen, så skulle jag valt Trackerappen/abonnemanget i år, eftersom det är ca 300 kr billigare i årsavgift.
Publicerat Augusti 30, 20241 yr Författare 5 hours ago Dr Krall sa: Vad jag förstått ska det komma en gemensam app nästa år. WeHunt och Tracker slås alltså ihop även vg apparna. Så har du inget behov att lägga upp jakter och hålla koll på ett gäng passkyttar, utan är mer intresserad av själva hunpejlsdelen, så skulle jag valt Trackerappen/abonnemanget i år, efter det är ca 300 kr billigare i årsavgift. Får bli uppgradering av Wehunt. Halsbandet är för att skyttar som även har vägvaktsuppdrag ska se hunden på några marker där det finns trista vägar. Annars föredrar jag att hunden är inkognito. Skulle kunna bli riktigt bra om de tar det bästa från Tracker och Wehunt.
Publicerat Augusti 30, 20241 yr Författare 5 hours ago Dr Krall sa: Vad jag förstått ska det komma en gemensam app nästa år. WeHunt och Tracker slås alltså ihop även vg apparna. Så har du inget behov att lägga upp jakter och hålla koll på ett gäng passkyttar, utan är mer intresserad av själva hunpejlsdelen, så skulle jag valt Trackerappen/abonnemanget i år, efter det är ca 300 kr billigare i årsavgift. Får bli uppgradering av Wehunt. Halsbandet är för att skyttar som även har vägvaktsuppdrag ska se hunden på några marker där det finns trista vägar. Annars föredrar jag att hunden är inkognito. Skulle kunna bli riktigt bra om de tar det bästa från Tracker och Wehunt.
Publicerat September 1, 20241 yr På 2024-08-30 at 13:50 MagnusN sa: Blev ett Delar du till Wehunt från tracker-appen eller kör du direkt i Wehunt? Jag har beställt ett Tracker Luna så frågan är om det är bättre att abonnera på Tracker än att uppgradera Wehunt. Det Tracker som jag skrev om i trådstarten delades från Tracker till Wehunt och då funkade det dåligt. Kör direkt i WH!
Publicerat September 21, 20241 yr Författare Testade Luna i Wehunt för första gången. Till min besvikelse erbjuder Wehunt bara 5sek uppdateringafrekvens, så antagligen är det bara i Trackerappen som man kan få 3 sek….hade varit nice med 3 sek för långsamtdrivande hund.
Publicerat September 21, 20241 yr Författare Testade Luna i Wehunt för första gången. Till min besvikelse erbjuder Wehunt bara 5sek uppdateringafrekvens, så antagligen är det bara i Trackerappen som man kan få 3 sek….hade varit nice med 3 sek för långsamtdrivande hund.