Publicerat Juni 1, 20241 yr Säljer min trogna följeslagare till förmån för plats i garderoben. Det finns även med en typ livstids förbrukning av ammunition. 437 bulor varav 47 är klass 1 ammunition. Den skjuter enligt mig skapligt tätt och ett underbart vapen för egentligen all jakt. Jag har haft den framförallt som rådjurbössa även om dej varit med på den mesta typen av jakter från älg till räv. Jag tänker mig 12000 för rubbet. All ammunition är jaktammuntion så det blir ca 390 rådjur och 47 älgar vilket motsvarar flera års jagande.
Publicerat Juni 1, 20241 yr Det är möjligt att det medföljer "klass 1 ammunition" men har du klassat om den i licensen så det står klass 1 ? Annars får du inte skjuta älg med den: .30-30 är klass 2 i Sverige.
Publicerat Juni 1, 20241 yr Författare 37 minutes ago Dansken sa: Det är möjligt att det medföljer "klass 1 ammunition" men har du klassat om den i licensen så det står klass 1 ? Annars får du inte skjuta älg med den: .30-30 är klass 2 i Sverige. Absolut@👍
Publicerat Juni 1, 20241 yr På min 30-30står det klass 2. Hade ett samtal med naturvårdsverket om det och enligt dom så är det så att om alla parametrar stämmer överens med klass 1 så är det klass 1,så jag går efter det.