Publicerat Juni 24, 20241 yr Jag blev kontaktad av en granne som hittade denna hög i sin trädgård. Jag kan inte riktigt säga vilket djur det kan vara. Inga kända lösa hundar i området. Kom gärna med era tankar.
Publicerat Juni 24, 20241 yr Är där en massa hår? inte räv då helt enkelt? Eller..spybollar från fågel?
Publicerat Juni 24, 20241 yr Författare Mycket hår i den ena högen. Har aldrig sett rävbajs i den storleken men absolut kan det vara det. Svårt att tro att det är en spyboll.
Publicerat Juni 24, 20241 yr Jag kan inte se skillnad på spillning från varg och räv om det finns mycket hår i, skulle jag satsa pengar hade gissningen varit räv. Tycker mig själv se liknande kluttar hemma på åteln ibland och där är nog ingen varg. Först var jag inne på lodjur, sådan spillning har jag sett i skogarna hemma flera gånger, dock har de alltid haft lite lite blod i sig. Normalt eller ej vet jag inte men det ringer en klocka att just kattdjur kan ha blod i avföringen utan att det behöver betyda särskilt mycket, men det får nog någon veterinärmedicinskt kunnig avgöra bättre.
Publicerat Juni 25, 20241 yr Författare Jag har inte blivit klokare på vad för något djur det kan vara. Men kanske är det den här gynnaren. Tydligen så är det inte gristomt längre.