Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2024-25

Featured Replies

• 2 months later...
  • Svar 108
  • Visningar 10,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fått en grankvist i kepsen, då jag hade turen å få fälla en fin kalv.   Hunden har upptag och Tracker skvallrar om att han kmr med bra fart, i en båge visar det sig, från mitt håll då, från

• Desamma...på pass idag...men imorrn får nog grållen komma lös 🥰

• Kom in fint på lock,hade även en till på väg mot mig samtidigt från ett annat håll och den var faktiskt större då jag såg den komma över en myr. Då jag sköt denna så fortsatte den andra närma sig

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Det ska bli intressant att höra vad dom har att säga på ÄFG möte om älgstammen.:thumbsup:

20250306_121017.jpg

Publicerat
  • Författare
4 hours ago KJE81 sa:

Det är väl som vi skrev om i Kronhjortstråden att skogsägarna röjer bort allt förutom tall- och granplantor och det således inte finns något annat att äta.

Nja, det vet jag inte. Vi har gott om sly hos oss men förr eller senare så ryker slyn. 

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ikväll har Älgförvaltningsgrupp 5 möte i Folkets hus, Kalix kl 19 så får vi höra

vad dom har att säga och hur mycket dom gnäller över att vi skjuter för lite älg.:thumbsup::lol:

20250306_121017.thumb.jpg.070722bce9a632161f7f315725e609e5.jpg

Publicerat
  • Författare

Det var mycket avskjutningsstatestik i dom olika områderna. ÄBIN var också uppe. Sedan hade vi gruppdiskussion om 3 olika frågor och efteråt fick vi redovisa vad vi hade kommit fram till.:thumbsup:Sedan nämnde ÄFG att utöka arealen för ett licensområde som är idag är ett minimum på 200 ha till 500 ha. Allt för att få bort dom små markerna så att dom går ihop med dom större lagen i deras närhet. inget betsämt i frågan. ÄFG bjöd på fika.:wub:

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Det var mycket avskjutningsstatestik i dom olika områderna. ÄBIN var också uppe. Sedan hade vi gruppdiskussion om 3 olika frågor och efteråt fick vi redovisa vad vi hade kommit fram till.:thumbsup:Sedan nämnde ÄFG att utöka arealen för ett licensområde som är idag är ett minimum på 200 ha till 500 ha. Allt för att få bort dom små markerna så att dom går ihop med dom större lagen i deras närhet. inget betsämt i frågan. ÄFG bjöd på fika.:wub:

är det avlysningsjakt på områdena där?

Annars förstår jag inte vitsen att höja markarealen, man har bara sin tilldelning skjuta ändå.

Publicerat
  • Författare
55 minutes ago karelsk blandning sa:

är det avlysningsjakt på områdena där?

Annars förstår jag inte vitsen att höja markarealen, man har bara sin tilldelning skjuta ändå.

Nej, inte vad som framkom igår. Det är bara att få in de små markerna i licens- el. ÄFO-områden.

• 4 weeks later...