Publicerat Augusti 10, 20241 yr Hej! Nu behöver jag tips för att locka in bockarna. Har en Buttalo som jag har använt i 2-3 år och har bara fått in 1 bock under alla gånger och den kom smygande istället och då körde jag 3 korta 3 korta 3 korta sen en långt uppehåll. Behöver hjälp vad ni kör för intervall för att få in dom för jag har fasen inte lyckats oavsett vilken mark jag varit på..
Publicerat Augusti 10, 20241 yr Det enda man kan vara säker på är att man inte vet.... Ibland fungerar ingenting, ibland fungerar allt. Vid ett tillfälle lockade jag fram 3 bockar samtidigt på 3-4 pip, ibland händer det ingenting. Beror nog mycket på hur långt gången brunsten är i ditt område.
Publicerat Augusti 10, 20241 yr 5 hours ago Östlaika21 sa: Hej! Nu behöver jag tips för att locka in bockarna. Har en Buttalo som jag har använt i 2-3 år och har bara fått in 1 bock under alla gånger och den kom smygande istället och då körde jag 3 korta 3 korta 3 korta sen en långt uppehåll. Behöver hjälp vad ni kör för intervall för att få in dom för jag har fasen inte lyckats oavsett vilken mark jag varit på.. "3 korta" är det kontaktläte du menar då? Jag brukar börja med kontaktläte men en ganska kort session, mest för att få eventuella bockar att hajja till. Men börjar ganska snabbt därefter att bland hets och ångestläten i olika konstellationer. Det har tagit mitt lockande framåt rejält, jag va väldigt försiktig i början och körde mest kontaktläten för det är enklast men drar inte in lika bra heller. Ett annat tips som jag anammade sist jag lockade va att locka 10-15min på ett ställe men sedan bara flytta sig ett par 100m och locka 10-15min igen vilket resulterade i en fin bock efter andra förflyttningen. Skitjakt på dig.
Publicerat Augusti 20, 20241 yr Författare Köpte clausens lockpipa! Och efter lite träning så har de lyckats bli 2 bockar med denna. 👍