Publicerat Februari 28, 200719 yr Efter 2 veckors låååång väntan har jag nu fått tillbaka pärlan från kolvmakaren... hade skickat iväg den då jag känt att det blev lite vobbligt då jag la upp pga av det höga montaget till 56" obj. och låga kolven då jag fick dra upp skallen och lägga an på kindbenet, men no more! passar som en smäck! väldans smidigt att kunna klappa ihop höjningen med ett litet lätt vrid på rattarna, plocka av kikaren och köra öppna riktmedel. Beställde varmint/sniper höjning från www.kolvkam.se, är hemskt nöjd, trevligt bemötande och bra jobb utfört! Tror nu jag hittat den ultimata allroundbössan! (ja ja, klanka ner och berätta så fel jag har ) mvh johan
Publicerat Februari 28, 200719 yr Ehh ??? Jag ser en del bilder men ingen pärla ??? ??? Men din smak och ditt omdöme har jag för länge sedan insett att det finns skäl att ifrågasätta.. ;D ;D Mvh!
Publicerat Februari 28, 200719 yr Ni är bara avundsjuka! ;D Johka står här bredvid mig och gråter när han läser era hemska påhopp.
Publicerat Februari 28, 200719 yr Måste säga att jag plötsligt blev Kär Såg riktigt gosigt ut tycker jag Med glad hälsning
Publicerat Februari 28, 200719 yr Författare Det där såg inte alls dumt ut. Vad fick du betala?mvh Dard för kolvkamshöjningen tar han typ 2000:- nånting.. mvh johan
Publicerat Februari 28, 200719 yr Måste säga att jag plötsligt blev Kär Såg riktigt gosigt ut tycker jag Med glad hälsning Skärpning Belker! Håll dej du till ett potent vapen bestyckat med magasin som räcker en stund.. ;D Mvh!
Publicerat Februari 28, 200719 yr Skärpning Belker! Håll dej du till ett potent vapen bestyckat med magasin som räcker en stund.. ;D Mvh! Ksp58??? Då är johkas snyggare, provklämde på ett moster till blaser som Ola (tv4+) har den såg ut att komma från mars, men när man väl hittat skjutställningen så var det bekvämt men den var verkligen ugly som jaktvapen.
Publicerat Mars 1, 200719 yr Författare Ksp58??? Då är johkas snyggare, provklämde på ett moster till blaser som Ola (tv4+) har den såg ut att komma från mars, men när man väl hittat skjutställningen så var det bekvämt men den var verkligen ugly som jaktvapen. Måste ha varit LRS2:an tror jag, skulle tro att den skjuter lika bra som en r93, det ända som skiljer e ju stockningen.. HIPSHOT: Vissa behöver ju inte ett stoooort magasin, hör i tierp brukar vi nöja oss med att skjuta ett dödande skott och med den principen kan man ju skjuta 4 djur om man så vill med en blaser, här lägger vi inte en blymatta över varenda åker vi ser och kanske får ETT djur, som i era trakter ;D ;D ;D ;) ;) mvh johan
Publicerat Mars 1, 200719 yr Som en parentes kan man ju undra varför man kallar en bössa för "offroad"? All jakt bedrivs väl vid sidan av vägar åtminstone eller helst väldigt långt från vägar? Eller är andra Balaser-modeller till endast för jakt på vägar, eller måhända vägpass? Feta tyskar som inte orkar gå ngt har man ju hört talas om... Och hur tråkigt är det inte med ett modellnamn som R93 utan några som helst associationer till jakt eller annat underfundigt? Väldigt dåligt varumärkestänkande måste jag säga från Blasers sida. Tacka vet jag Krieghoff "Trumpf" - vem vill inte ha trumf på hand när man sitter på pass? Eller vem vill inte ha en Sako Finnbear när man möter en stor björn i skogen?
Publicerat Mars 1, 200719 yr Författare ...vem vill inte ha en Sako Finnbear när man möter en stor björn i skogen? nja du, med den principen om namn du kör med, så bör man väll bara använda en finnbear i finland.... Vore ju jävligt dumt och försöka skjuta en svensk björn med den, eller?
Publicerat Mars 1, 200719 yr Måste ha varit LRS2:an tror jag, skulle tro att den skjuter lika bra som en r93, det ända som skiljer e ju stockningen..HIPSHOT: Vissa behöver ju inte ett stoooort magasin, hör i tierp brukar vi nöja oss med att skjuta ett dödande skott och med den principen kan man ju skjuta 4 djur om man så vill med en blaser, här lägger vi inte en blymatta över varenda åker vi ser och kanske får ETT djur, som i era trakter ;D ;D ;D ;) ;) mvh johan Aha! Kattland... ja där lär man klara sig med en Kipplauf.. Här där kissarna inte gjort sitt intåg än på allvar så behövs det mer potenta vapen. Råkar veta att Belker är utrustad med ett stycke Sako 75 ;D Mvh!
Publicerat Mars 1, 200719 yr Bäste Hipshot... Bara för att man blir nyförälskad så betyder ju inte detta att man gör slut med sin sambo och trotjänare dvs sako 75an ! Dessutom har jag en 1900 med kolven ändrad så den ligger som en smäck..Men Blasern var onekligen vacker. Fan man kanske har behov av 3 st 30.06... Det kallar jag en trippel ;D ;D ;D
Publicerat Mars 1, 200719 yr Hmm känner ett visst obehag trots allt, ska du ha plast så ska du ha en Comfort som dina mentorer ;D På väg söderut snart, börjar dra ihop sig för race på tipp!? Mvh!
Publicerat Mars 2, 200719 yr Ola, problemet jag får är då uppenbart eftersom jag sitter på tre Sakolådor att den L61R kallas finnbear som snarast skall associeras till den finska björnen köper jag även att sitta med en "skogsvaktare" L579 känns väl ok men enligt språkrådet är den korrekta översättningen av vixen argbigga eller möjligen ragata vilket kanske inte är det namn jag själv hade valt för en sådan liten skönhet ??? ??? Sedan kvittar det väl lika om bössorna heter R-93, rem 700, Huskvarna 1900, Sako 85 eller ZG 47 särskilt roliga namn är det ju inte något av dem. Henrik
Publicerat Mars 2, 200719 yr Henrik - konstigt att inte fler nappar på mitt inlägg... Vixen är ju ett perfekt namn på en .222 Rem som bössan oftast kamrades i. Meningen var att ha en liten elak varmintpatron i bössan och då är namnet naturligt. Jämför kalibern .22 Hornet. Om man själv vill förknippas med bössan är väl upp till en själv... Namn kan vi diskutera i oändlighet, men du får medge att "Offroad" ger mer associationer till fyrhjulsdrivna bilar än vapen... Mvh
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Efter 2 veckors låååång väntan har jag nu fått tillbaka pärlan från kolvmakaren... hade skickat iväg den då jag känt att det blev lite vobbligt då jag la upp pga av det höga montaget till 56" obj. och låga kolven då jag fick dra upp skallen och lägga an på kindbenet, men no more! passar som en smäck! väldans smidigt att kunna klappa ihop höjningen med ett litet lätt vrid på rattarna, plocka av kikaren och köra öppna riktmedel. Beställde varmint/sniper höjning från www.kolvkam.se, är hemskt nöjd, trevligt bemötande och bra jobb utfört! Tror nu jag hittat den ultimata allroundbössan! (ja ja, klanka ner och berätta så fel jag har ) mvh johan skulle vilja se dina bilder men jag ser bara kryss här :)sen har jag mailat kolvkam för 2veckor sedan men inte fått svar av honom