Publicerat Oktober 9, 20241 yr Någon fler än jag som reagerat på att man knappt ser några änder. I alla fall inte här efter Norrbotten-kusten? Gässen kom sent i år men man ser typ inga änder alls. Hur ser det ut hos er?
Publicerat Oktober 9, 20241 yr 1 hour ago dptrapper sa: Någon fler än jag som reagerat på att man knappt ser några änder. I alla fall inte här efter Norrbotten-kusten? Gässen kom sent i år men man ser typ inga änder alls. Hur ser det ut hos er? Omskolade till drönare i Ukraina kanske?? (Obs. ironi) Har själv inte reflekterat på detta, då jag har inga i mitt jaktområde.
Publicerat Oktober 10, 20241 yr Författare Vafalls, jagar ni inte änder eller kikar ni aldrig upp mot himlen? 🤪 Är det så dåligt med obsar på Jaktsidan?
Publicerat Oktober 10, 20241 yr Bor ganska långt bort från Norrbotten kusten, men i södra Ålands ytterskärgård finns det en del änder iallafall, kanske inte lika mycket som i fjol.
Publicerat Oktober 10, 20241 yr Har ingen aning om det men jag tror inte det sker så där våldsamma svängningar i mängden fågel.. följer Lindroth på div sociala medier och han verkar i alla fall hitta ankor..
Publicerat Oktober 10, 20241 yr Författare Kan varit för bra väder i höst så de mest ligger ute i skärgården då
Publicerat Oktober 10, 20241 yr 10 hours ago dptrapper sa: Kan varit för bra väder i höst så de mest ligger ute i skärgården då Skulle nog också gissa på att vädret inte manat till miljöbyte.
Publicerat Oktober 10, 20241 yr Lindroth har kanske skjutit alla som fanns upp i landet… skämt åsido. I norra Halland flyger det bättre än i fjol.
Publicerat Oktober 11, 20241 yr Författare Jamen då finns dom i alla fall Blev rädd nån sjukdom tagit dem.