Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kostnad hundspårning för ett jaktlag

Featured Replies

Publicerat

Sitter och försöker jämföra kostnader för ett jaktlag att ha hundspårning under ett år, vilket inte är helt lätt. Som jag har förstått det finns det tre alternativa tjänster: Easyhunt, Wehunt och Tracker.

Idag har vårt lag (10 jägare varav 3 är hundförare) Easyhunt. Om vi bara ser till abonnemang-/tjänstekostnader som återkommer varje år så ser det ut så här med Easyhunt.

- Pejl abonnemang (ETrack+): 995kr (per pejl) * 3 = 2985kr

- Team abonnemang (Medium): = 725kr

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 0kr

- Totalt per jägare och år: 371kr

Wehunt är lite svårare att bedöma. Om jag uppfattar rätt ska alla i laget köper en app/abonnemang. Det finns fyra alternativ varav Premium verkar bäst matcher det som erbjuds med Easyhunt. Dock klarar man sig säkert med Standard tror jag. Men från Wehunts hemsida kan jag inte tyda vad det kostar för abonnemanget till själva hundpejlen. Är det rätt uppfattat att det inte längre går att köpa en Wehunt pejl utan man måsta köpa en från Tracker? Någon som kan komplettera kostnadsbilden här?

- Pejl abonnemang: ??

- Team abonnemang: ??

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 629kr (Premium) eller 299kr (Standard)

- Totalt per jägare och år: 629kr eller 299kr plus Pejl och/eller Team kostnader

Tracker var inte heller så lätt att förstå tycker jag. Som jag uppfattar krävs abonnemang för hundpejlen. Sedan köpa alla som vill vara med en Tracker app/abonnemang. Genom appen skapar man ett Team och med fler än tre abonnemang anslutna får alla 10% rabatt på årskostnaden.

- Pejl abonnemang: 295kr (per pejl) * 3 = 885kr

- Team abonnemang: = 0kr ??

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 720kr (inkl. 10% rabatt)

- Totalt per jägare och år: 808kr

Givit att jag har räknat rätt ovan verkar Easyhunt vara riktigt prisvärt, men jag tar gärna emot input om jag har räknat fel eller missat något.

CS

Publicerat

Du har Rex minifinder idag också, där pejlägaren betalar ett abonnemang och hela jaktlaget kan se allt gratis sen. Inköp 4995kr för pejlen, vad abonnemanget kostar sen vet jag inte..

Publicerat
3 hours ago CaptainScarlet sa:

Sitter och försöker jämföra kostnader för ett jaktlag att ha hundspårning under ett år, vilket inte är helt lätt. Som jag har förstått det finns det tre alternativa tjänster: Easyhunt, Wehunt och Tracker.

Idag har vårt lag (10 jägare varav 3 är hundförare) Easyhunt. Om vi bara ser till abonnemang-/tjänstekostnader som återkommer varje år så ser det ut så här med Easyhunt.

- Pejl abonnemang (ETrack+): 995kr (per pejl) * 3 = 2985kr

- Team abonnemang (Medium): = 725kr

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 0kr

- Totalt per jägare och år: 371kr

Wehunt är lite svårare att bedöma. Om jag uppfattar rätt ska alla i laget köper en app/abonnemang. Det finns fyra alternativ varav Premium verkar bäst matcher det som erbjuds med Easyhunt. Dock klarar man sig säkert med Standard tror jag. Men från Wehunts hemsida kan jag inte tyda vad det kostar för abonnemanget till själva hundpejlen. Är det rätt uppfattat att det inte längre går att köpa en Wehunt pejl utan man måsta köpa en från Tracker? Någon som kan komplettera kostnadsbilden här?

- Pejl abonnemang: ??

- Team abonnemang: ??

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 629kr (Premium) eller 299kr (Standard)

- Totalt per jägare och år: 629kr eller 299kr plus Pejl och/eller Team kostnader

Tracker var inte heller så lätt att förstå tycker jag. Som jag uppfattar krävs abonnemang för hundpejlen. Sedan köpa alla som vill vara med en Tracker app/abonnemang. Genom appen skapar man ett Team och med fler än tre abonnemang anslutna får alla 10% rabatt på årskostnaden.

- Pejl abonnemang: 295kr (per pejl) * 3 = 885kr

- Team abonnemang: = 0kr ??

- App kostnad/abonnemang (per jägare): = 720kr (inkl. 10% rabatt)

- Totalt per jägare och år: 808kr

Givit att jag har räknat rätt ovan verkar Easyhunt vara riktigt prisvärt, men jag tar gärna emot input om jag har räknat fel eller missat något.

CS

Du behöver premium om du ska kunna dela en Garmin Pejl med Wehunt och premium för att se hunden. Med standard ser man bara wehunt puckar.

Wehunt Premium: 639 kr/jägare. Inget teamabbonemang.  Man kan dela tracker med wehunt (om man har GPS Max, 1099 kr/år) och då naturligtvis ett tracker abbonemang också. 

Nackdelen med easyhunt är att det går inte att dela en tracker pejl till easyhunt.

Och nackdelen med tracker är att det inte går att dela garmin till tracker.

Så allt beror på vilka pejlar hundförarna själva använder.  Där jag jagar har de oftast både tracker och/eller garmin). 
Är hundförarna ok med att man hänger på en extra gpspuck så är nog easyhunt det billigaste alternativet. 

Publicerat

Jag har för mig att jag läst att Tracker och WeHunt ska slås ihop till en app framöver, kanske bäst att avvakta det innan beslut tas.