Publicerat Februari 28, 200719 yr Är det någon som skulle vara intresserad av att jaga gås en dag i Skåne? Om det finns intresse hade jag tänkt att försöka anordna en sådan dag på något av de gods som har bra med gäss. Tidpunkt blir då i nov-dec. Brukar krävas minst 10 skyttar. Sist vi gjorde ngt sådant var kostnaden ca 1200 kr per skytt.
Publicerat Februari 28, 200719 yr Låter intresant. Lite väl långt till Skåne men det går ju flyg och så.
Publicerat Mars 1, 200719 yr Om inte annat så vore det ju kul att se om fetlabbarna duger till att hämta gäss. ;D ;D
Publicerat Mars 1, 200719 yr Hmm, jag har ju gäss på mina egna marker men det är klart att de skulle vara kul att träffa er andra. Jag får fundera på det.
Publicerat Mars 3, 200719 yr Författare Om inte annat så vore det ju kul att se om fetlabbarna duger till att hämta gäss. ;D ;DE du inte riktig man. Tror väl inte jag skulle släpa ut mina välpolerade utställningsobjekt i skitig skånsk leråker. Nä ni får allt ta med era arbetshästar ;D
Publicerat Mars 4, 200719 yr Du vet väl mycket väl att jaktlabbarna kräver adelsmän, tweed och fasaner. Annars vägrar dom att jobba. ;D ;D Det verkar som om vi får hämta gässen själva.
Publicerat Mars 4, 200719 yr Författare Du vet väl mycket väl att jaktlabbarna kräver adelsmän, tweed och fasaner. Annars vägrar dom att jobba. ;D ;D Det verkar som om vi får hämta gässen själva. ;D ;D