Publicerat Februari 28, 200719 yr Har idag avtalat om nya försäkringar på mina hundar. Lite dyrare men med FAST självrisk på 2500 kr. Är ni intresserade så kan ni ringa till Ulrika på telefon 0416-33321 eller 0738-172230
Publicerat Mars 12, 200719 yr För egen del så tycker jag det brukar vara frågan mindre blesyrer som brukar hamna runt ett par tre tusen. Men de brukar däremot uppträda ett par gånger om året. Så en självrisk på 1000:- och 10% och en självriskperiod på 125 dagar passar mig bättre.
Publicerat Mars 12, 200719 yr Författare För egen del så tycker jag det brukar vara frågan mindre blesyrer som brukar hamna runt ett par tre tusen. Men de brukar däremot uppträda ett par gånger om året. Så en självrisk på 1000:- och 10% och en självriskperiod på 125 dagar passar mig bättre.Är man uppfödare är det dumt att ta den risken. Ett akut kejsarsnitt en lördagnatt. Inte roligt att betala.
Publicerat Mars 12, 200719 yr Författare För egen del så tycker jag det brukar vara frågan mindre blesyrer som brukar hamna runt ett par tre tusen. Men de brukar däremot uppträda ett par gånger om året. Så en självrisk på 1000:- och 10% och en självriskperiod på 125 dagar passar mig bättre.Vad betalar du för premie då på din försäkring?
Publicerat Mars 12, 200719 yr Är man uppfödare är det dumt att ta den risken. Ett akut kejsarsnitt en lördagnatt. Inte roligt att betala. Sant, men har man inte mer än ngn kull per år är ju riskerna små. Däremot jagar man ju desto fler dagar och exponerar för mindre skador desto oftare. Ang kostnaden så vet i tusan, just nu.. Men jag kan kolla upp det. Just nu har jag väl en självrisk på 1500;. + 20%. 125 dagar. Ska se vad den kostar, när jag får tillfälle.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Jag betalar 1950 kr för den nya försäkringen. Har haft skadefall där jag fått betala 8000 kr i självrisk. Så jag tycker det är värt att veta exakt vad min del blir.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Jag betalar 1950 kr för den nya försäkringen. Har haft skadefall där jag fått betala 8000 kr i självrisk. Så jag tycker det är värt att veta exakt vad min del blir. Fy tusan! Låter som ett avancerat skadefall. Vad hände då? Min yngre tik blev snittade av en gris för ett apr år sen och det kostade mig väl inte mer än 2000 -3000, på sin höjd.. Ändå med tre återbesök och ett par dagar på djursjukhuset operationer och pyssel.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Hunden skar sig högt upp på frambenet så en stor ven eller artär (kan aldrig lära mig vilken) skars av plus ngn sena och lite nervtrådar. Bar hunden ca 600 m genom skogen till bilen. Det var riktigt nära att det tog slut den gången. Han blödde som en stucken gris. Men dom vart riktigt duktiga på Läckeby Djurklinik så dom klara honom.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Då hade jag nog mer "tur2 med min hund, då det bara tog ytligt i skinnet. Iofs 8 stygn och lite infektioner osv, men ingen hon är hindrad av idag i af.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Den hunden var lite speciell. Full fart spar tid var hans melodi. Kostade mig nog 17-18 000 i självrisker. Brutna klor , brutna tår hela tiden var det något. Tror inte en enda säsong gick utan att han var skadad ngn gång. Men roligt hade vi ;D