Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu måste vi ta tag i det här ( utslänka jägare får jaga fritt utan guide)

hjälp till! 58 röster

1. 1.

• Återskaffa årskortet på statens
      13%
      8
    • Norrmännen ska ha guide eller begränsad jakt
      20%
      12
    • utlänska jägare (icke bossatta i sverige) måste ha guide
      48%
      28
    • Billigare åsrkortet på statensmark
      8%
      5
    • samma regler för alla inom eu
      8%
      5

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

rösta och tyck till nu måste vi synas (annars blir det här slutet på skogsfågel) 

Har varit me på för många ställen där norrmänner Italienare mm bosätter sig för att slakta fågel !

Publicerat

Hur är planen att gå vidare?

Att knyta näven i fickan gör ju ingen succe direkt, hur ser det ut i Polen på vildsvin och hjortjakt i framtidenär det bara åka dit köpa ett kort och skjuta rent, skulle vara intressant hur den fria jakten i tyskland kommer se ut, jag fattar inte hur sverige kan offra sitt eget land i denna fråga ska folk i eu komma hit och jaga fritt så ska vi ha lika stor fri jakträtt i % av deras landareal som vi ska ge.

Vad gör våra jägarorganisationer?

Publicerat

Ja Moderator kanske kan hjälpa med att skriva ut alla som skriver här och sända det till regeringen  eller svenska jägarförbundet!

Publicerat

Jägareförbundet har agerat dock lite mycket mössan i handen, men gjort något åtminstone, nu hoppas jag de sätter fart, Riksjägarna hittade jag ingenting hos så de fick ett kort mail.

Finns någon sida som man kan göra namnlista digitalt ska se om jag hittar den?

Publicerat

Det som gör mig mest förbannad av allt skit är att dom som verkar sitta och bestämma inte ens bryr sig att fråga oss jägare vad vi tycker >:(

När man läser landshövding Lorentz Andersson utalanden blir man riktigt less senast var det han som var med och bestämde att 200kr dagen för att jaga var så billigt att man genast höjde till 300spänn går säkert bra med den feta lön han tar från våra skatte pengar >:(

Jag funderar om vi inte måste ställa våra flickvänner och fruar till förfogande för jaktgästerna annars kanske dom känner sig diskrimerad

Publicerat

Nått måste göras. En protest lista, insändare. Sen är jag irreterad att inte Länstyrelsen med lorentz i Spetsen inte vågade fråga oss Jägare vad vi anser om detta.

Sen detta med att dom höjde avgiften är ett hån mot oss jägare i AC län. Vill Han bara att det ska vara rika Jägare som ska ha möjlighet att jaga >:(

Sen undrar jag varför våra politiker fån Västerbotten är så tysta för?