Publicerat Februari 28, 200719 yr Vad är detta för djurplågeri, :- en wachtelhund som inte får jaga låter inte som en harmonisk hund i mina öron, man får hoppas att dom har goda skäl till sitt önskemål!!! http://www.blocket.se/vi/10947292.htm?ca=10_s
Publicerat Februari 28, 200719 yr Ja man kan ju verkligen fråga sig varför de säger "Helst ej till jakt" ??? ???
Publicerat Februari 28, 200719 yr och ras klubben har som mål att alla hundar skall komma till jägare där dom får jaga....bedrövligt att någon fått köpa en hund och sen säljer den vidare med "helst inte jaga" enda anledningen jag ser förutom att hunden är sjuk skulle vara att den tar frisk vilt
Publicerat Februari 28, 200719 yr Författare och ras klubben har som mål att alla hundar skall komma till jägare där dom får jaga....bedrövligt att någon fått köpa en hund och sen säljer den vidare med "helst inte jaga" enda anledningen jag ser förutom att hunden är sjuk skulle vara att den tar frisk vilt Ja man får nästan "hoppas" att hunden är sjuk på något vis, man lär nog få ett styvt jobb att hålla den aktiverad både mentalt och rent fysiskt :- /J
Publicerat Februari 28, 200719 yr Författare Jag kunde inte låta bli att sända en liten förfrågan angående hundens medicinska status, och detta med jaktens vara eller inte vara. Här kommer svaret saxat: "Hejsan, hunden har inga problem med höfter eller något sådant han är mycket snäll och trevlig. Men han uppfyller inte mina jaktkrav." Jag blev iallafall inte mycket klokare av det hela :- ???
Publicerat Februari 28, 200719 yr Hmm.. FN va märkliga mäniskor det finns.. :- Om nu inte jycken uppfyller ägarens krav på jakt så kan den väl ändå vara alldeles utmärkt jaktligt till någon annan ??? Alla har vi ju olika krav! MvJh NS
Publicerat Februari 28, 200719 yr Författare Hmm.. FN va märkliga mäniskor det finns.. :-Om nu inte jycken uppfyller ägarens krav på jakt så kan den väl ändå vara alldeles utmärkt jaktligt till någon annan ??? Alla har vi ju olika krav! MvJh NS Precis vad jag tänkte men jag kände att jag inte ville korrespondera mer med säljaren så vi väl spekulera vidare och hoppas hunden får det bra iallafall för understimulerade hundar är nåt som jag tycker synd om...
Publicerat Februari 28, 200719 yr Den ser inte riktigt renrasig ut, på huvudet ser det ut som den har lite cocker spaniel eller liknande i sig sig. Nån annan som reagerade på samma sak? Ingen vettig förklaring att den inte ska få jaga dock, stackarn ???
Publicerat Mars 1, 200719 yr Ja att man inte vill att det avlas på individen kan man lättare förstå. Men då kan man kryssa stamtavlan hos skk , dvs det går inte registrera avkomma.Men det kan vara så att hunden inte jagar, eller är skotträdd vilket inte är så ovanligt.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.