Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tripod med klämfäste?

Featured Replies

Publicerat

Någon som testat detta eller liknande lösningar? Vill kunna släppa vapnet helt i stödet när man spanar runt eller lockar eller vad man nu vill.. Det ska liksom vara på plats när det är dags att använda bössan.

Input?

Publicerat
17 minutes ago Hipshot sa:

Någon som testat detta eller liknande lösningar? Vill kunna släppa vapnet helt i stödet när man spanar runt eller lockar eller vad man nu vill.. Det ska liksom vara på plats när det är dags att använda bössan.

Input?

Använder det nattetid, stadigt och skönt att slippa att hålla i grejerna. Har händerna fria, och kunna kikarspana, Perfekt vid skytte med barn sikta in och låt dem trycka av

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago hs_merkel sa:

Använder det nattetid, stadigt och skönt att slippa att hålla i grejerna. Har händerna fria, och kunna kikarspana, Perfekt vid skytte med barn sikta in och låt dem trycka av

Har du alu eller kolfiber rör?

Hittade ngt separat klämfäste även.. jag har två kamerastativ, ska se om de passar för då blev det avgjort billigare. Fast det kanske är bra med lite tyngd iaf.. 

Publicerat

Aluminium,  jo tyngre stabilare, den du länkade till är bra! En kompis skaffade den så grabben hans kan skjuta, 

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Har du alu eller kolfiber rör?

Hittade ngt separat klämfäste även.. jag har två kamerastativ, ska se om de passar för då blev det avgjort billigare. Fast det kanske är bra med lite tyngd iaf.. 

https://www.kamda.se/sunwayfoto-sm-76-tillbehorsfaste-for-jakt-till-arca-swiss?gad_source=1&gbraid=0AAAAADiYIQ5gdwiv8JjTLOF_Z-Z0BITbT&gclid=EAIaIQobChMIg83t6__AiQMVWmSRBR0yGzzGEAQYAyABEgL04_D_BwE

Sätt på valfritt stativ men kräver kulled.

Publicerat
  • Författare

Detta fäste ser inte ut att passa dessvärre.. 

IMG_0300.jpeg

Publicerat
12 minutes ago Hipshot sa:

Detta fäste ser inte ut att passa dessvärre.. 

IMG_0300.jpeg

Det kan nog fungera om du sätter en separat kulled på 

Publicerat
  • Författare

Mmm känns som det blir vingligt, hittade ett stativ till men det såg inte heller ut att passa. Allt är anpassat för Nikonkameror så alla fästen är i princip de samma. Skit samma, klickade hem detta nu. Tror det blir bra!

Publicerat

Testat något liknande. Jätteskönt att kunna göra det du säger... Släppa bössan, och bara handspana ..

Dock är stödet inte lika bra som viper-flex. Tyvärr...

Dessutom, i förhållande till viper-flex, är dom tyngre...( Eller dyra på riktigt!) 

Hittar du något som är lika stabilt, som viper-flex, men att man kan släppa bössan, så har du löst mitt problem åxå !

Publicerat

Testade ett Viperflex i helgen då en jakt kompis hade skaffat ett.
Jäklar i havet vad stabilt det var.
Inga problem att skjuta rådjur på 100+ med det

Publicerat
1 minute ago Droggot sa:

Testade ett Viperflex i helgen då en jakt kompis hade skaffat ett.
Jäklar i havet vad stabilt det var.
Inga problem att skjuta rådjur på 100+ med det

Det är nästan som att skjuta i bänk

Publicerat
23 minutes ago, sexfemåtta said:

Är det någon större skillnad på just viperflex och tex Seelands 4-benta? (jag har det sistnämnda och det funkar bra - om man även tar stöd av ett träd man lutar ryggen mot tex så är det som att skjuta i bänk).
https://www.wildmarkullared.se/index.php?main_page=product_info&products_id=8260

Jag testade några olika  innan jag köpte viper-flex. 

Och dom är klart stadigast, i jämförelse..., men ändå jävligt dyra blommpinnar...

Publicerat
7 minutes ago, lindgren said:

Jag testade några olika  innan jag köpte viper-flex. 

Och dom är klart stadigast, i jämförelse..., men ändå jävligt dyra blommpinnar...

Ok! Ja... mycket för lite plast faktiskt. Engelssons hade ett som verkade prisvärt men det finns inte kvar vad jag kan se. Jag köpte mitt Seeland på rea, då kändes det som en helt OK deal.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago lindgren sa:

Testat något liknande. Jätteskönt att kunna göra det du säger... Släppa bössan, och bara handspana ..

Dessutom, i förhållande till viper-flex, är dom tyngre...( Eller dyra på riktigt!) 

Hittar du något som är lika stabilt, som viper-flex, men att man kan släppa bössan, så har du löst mitt problem åxå !

Jag återkommer när det inhandlade är hemma med recension..

Publicerat

Viperflex styx pro har 5 ben otroligt stadigt

Har haft mina Viperflex i många år nu, och har skjutit ut till 300m med dem. Sen är dem kanon att hänga upp rådjur på när man ska ta ur. 

Publicerat
10 hours ago lindgren sa:

Skulle det funka med det extra 5 benet till viper-flex, eller blir det för baktungt för att det skall stå för sig själv med geväret. 

Funderar på att köpa den kombon. Vill ha ett stöd som kan stå själv, när jag jagar gris i spannmål.

Har ett Primos Trigger Stick Gen. III nu. men är inte helt nöjd med den. Fördelen är att när man skjutit en gris mitt ute på en åker, så ställer man trebeningen där med en liten pannlampa som är tänd hängande i den, så man hittar tillbaka när man kommer med grisvagnen.

Publicerat
  • Författare

Sådär ja, inga fler kreativa förslag nu när jag klickat hem länkade 🙂 

Publicerat
7 hours ago Mulle mek sa:

Skulle det funka med det extra 5 benet till viper-flex, eller blir det för baktungt för att det skall stå för sig själv med geväret. 

Funderar på att köpa den kombon. Vill ha ett stöd som kan stå själv, när jag jagar gris i spannmål.

Har ett Primos Trigger Stick Gen. III nu. men är inte helt nöjd med den. Fördelen är att när man skjutit en gris mitt ute på en åker, så ställer man trebeningen där med en liten pannlampa som är tänd hängande i den, så man hittar tillbaka när man kommer med grisvagnen.

Jag gör likadant, brukar luta dem mot grödan bara, sen märker jag på telefonen med.

Publicerat
10 hours ago Mulle mek sa:

Med det främre benet på kan stödet stå själv med bössan i. 

Det skulle jag säga är största fördelen. Annars är det mest vabbigt, jag har provat för lite för att ha fått snits på det. 

Publicerat
2 hours ago, Mulle mek said:

Har varit lite sugen på den mest för att min Primos tripod är smidigare att ställa upp i terräng än det 4-benta, men sämre stabilitet för skytte att bara ha en stabil punkt för bössan.. Däremot tror jag att Hipshots syfte inte passar detta, man bör väl inte lämna bössan liggandes i horisontellt läge direkt (osäker riktning det..).

Publicerat
  • Författare

Nu är den hemma.. inte hunnit spänna fast bössa och testa men det känns riktigt solitt.. Noterade att om jag ska svänga runt vapnet så löper det inte lätt, känner lite hack eller vad jag ska säga. Tar nog ett tag att bli bekant med de olika reglagen. Men det kommer bli förbannat smutt, kommer kunna stå mitt i ladugården på Väddö och skjuta till båda gavlarna. Effekten och förmågan finns men det är skitsvårt att få till ett bra stöd tills nu..

Har ngr fler gårdar som jag ska städa ur. Måste nog skaffa en vapenrem till luftbössan för det blir baxigt att bära både tripod och bössa.

Insåg att detta skapar lite merarbete.. måste fixa skena på div vapen...