Publicerat Januari 3, 20251 yr Som trådnamnet beskriver så undrar jag om någon har uppgraderat till Alpha 300? Har Alpha 100 och funderar på en 300:a. Någon som har erfarenhet av 300? Fördelar, nackdelar mm. Nya halsbandet kan ju också vara intressant kanske men först och främst hand enheten. Hur är det med tillgängliga kartor mm? Vore roligt om någon hade lite matnyttigt från användandet då det finns mycket som ger sig när man väl använder grejorna.
Publicerat Januari 8, 20251 yr Jag har både en Alpha 100 och en 200i. Redan 200i var i mitt tycke värt uppgraderingen. Jag tror inte Alpha 300 är sämre än 200. Med 200 får du bättre (mer högupplöst) skärm. Pejlen har snabbare hårdvara och är inte lika trög. Det går att gruppera hundar i olika grupper vilket underlättar en hel del om du jagar i olika jaktlag. 200i fungerar för mig så pass bra att jag inte letar efter en uppgradering. Med 100 så var skärmen och "trögheten" tillräckligt för att leta ny pejl. Jag utgår ifrån att ovanstående gäller även för 300. Vad mer som den pejlen har vet jag inte. Lite input eftersom det verkar vara ont om 300-användare.
Publicerat Januari 8, 20251 yr Tror många valde 200 eftersom man hade en kampanj på dem i höstas. Typ 1/2 priset jmf med 300. Om det är något som jag irriterar mig på 200 så är det att det inte är USB-C kontakt vilket det är på 300:an.
Publicerat Januari 8, 20251 yr Författare Tack för info, ja 100:an är ju lite blaskig i skärmen och tänkte uppgradera. 300:an är ju ganska ny och högt pris på ännu. Får väl fundera om det är värt det steget men kanske. Fast 200:an verkar ju bra i era ögon så det är ju ett alternativ. Får åka och klämma lite och kolla det hela mer noggrant. Kanske doppar priset lite nu när säsongen tar slut..........
Publicerat Januari 8, 20251 yr Bara USB-C kontakten skulle få mig att alvarligt överväga 300. Nu är det USB-mini, mikro och C som jag behöver för mina olika jaktprylar. Att någon gång bara ha USB-C vore rätt skönt. 😇
Publicerat Januari 8, 20251 yr Författare 3 hours ago Arctic sa: Bara USB-C kontakten skulle få mig att alvarligt överväga 300. Nu är det USB-mini, mikro och C som jag behöver för mina olika jaktprylar. Att någon gång bara ha USB-C vore rätt skönt. 😇 Ja, det är ju en fördel.
Publicerat Januari 9, 20251 yr I 300 kan man väl flytta runt halsband/hand enheter och byta id på dem i en lista? Och lätt kunna se vilka som kolliderade och inte. Vill minnas det var en av de stora nyheterna när de släppte den..
Publicerat Januari 10, 20251 yr Författare På 2025-01-09 at 07:03 Galne sa: I 300 kan man väl flytta runt halsband/hand enheter och byta id på dem i en lista? Och lätt kunna se vilka som kolliderade och inte. Vill minnas det var en av de stora nyheterna när de släppte den.. Ja det finns lite fördelar och det kan nog vara värt det om man ändå skall uppgradera.