Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu är dom här....

Featured Replies

Publicerat

Idag, så observerades tre st. vildsvin här ute på öarna.  Och jag kan lova att de inte tog färjan.

Blir intressant att se hur det blir.  Kommunjägarna är gamla gubbar, som mest har hållit på med att hålla rådjursstammen inom rimliga nivåer.  Har svårt att se hur de ska hantera en växande vildsvinsstam härute.

Publicerat

Det där kommer bli bekymmer.. eller tja om ni inte vill ha dem där.

Publicerat
  • Författare

hade gärna hjälpt till, men som med allt annat revirpinkande, så släpps inte några nya in som kommunjägare.

Publicerat
1 hour ago Islänningen sa:

hade gärna hjälpt till, men som med allt annat revirpinkande, så släpps inte några nya in som kommunjägare.

Det är inte mycket att stå efter:

Var glad om du slipper

Publicerat
11 hours ago Islänningen sa:

Idag, så observerades tre st. vildsvin här ute på öarna.  Och jag kan lova att de inte tog färjan.

Blir intressant att se hur det blir.  Kommunjägarna är gamla gubbar, som mest har hållit på med att hålla rådjursstammen inom rimliga nivåer.  Har svårt att se hur de ska hantera en växande vildsvinsstam härute.

Hägna in dom och ha dom för allmän beskådning.:whistling::P:lol:

Publicerat

Ge mig ett FX fri tillgång till Kommunen sen ska du få se! Gris är bara tungt...

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Hipshot sa:

Det där är lite spännande.. Nytt folk vill sååå gärna komma med.. men intresset för kärnverksamheten dvs döda kajor på byn är obefintligt. Men ska det skjutas rådjur och vildsvin så är folk snabba att haka på. Varför ska man ta in fler som inte gör det man måste och ska göra?

Ok detta är ett gnäll inlägg som egentligen inte har någon bäring på något :down:

Har försökt i några år nu.  Har inget emot övriga saneringsarbeten som gäss, kråkor, kajor råttor, räv och mink.

Många har haft problem med råttor runt kommunens soptipp.  Sitta där och prickskjuta med ett 150J luftgevär hade varit skoj.  Så det är inte bara rådjuren och grisarna som jag är ute efter.  Men det är troligtvis vad som hägrar hos dem som plötsligt nu sträcker upp handen och vill hjälpa till.

Publicerat
54 minutes ago Islänningen sa:

Från en ortsbo som är väldigt bra tecknare....

image.thumb.jpeg.da6abf7e920badfc75439dcb6cabcd87.jpeg

Rätt metod!:thumbsup:

Publicerat
På 2025-05-01 at 08:24 Hipshot sa:

Det där är lite spännande.. Nytt folk vill sååå gärna komma med.. men intresset för kärnverksamheten dvs döda kajor på byn är obefintligt. Men ska det skjutas rådjur och vildsvin så är folk snabba att haka på. Varför ska man ta in fler som inte gör det man måste och ska göra?

Ok detta är ett gnäll inlägg som egentligen inte har någon bäring på något :down:

Detta är nog en stor anledning varför det inte tas in nytt blod.
Dom som jobbar med detta är nog rätt less på att folk kommer in jäkligt taggade men hoppar snabbt av när dom inser hela spektra av det som skall göras. 
Själv hade jag mest velat åka runt och plinka duvor, kajor, kråkor rensat gäss ifrån badstränder mm. Det hade varit skit kul.
Men 3 ungar och ett måndag till fredags jobb så går det inte att få ihop då detta för det mesta skall ske vardags nätter.
Jag personligen fixar inte att jobba på typ 3-4 timmars sömn.

Publicerat

Det är tungt att sköta jobb och skyddsjakt samtidigt, brukar börja runt 0400+- 1h sen om de ska dras gris så kan det bli sent. Så ibland blir det lite dåligt med sömn, sen måste man kunna ta hjälp av folk man litar på om man  ska hålla, och familjen vill gärna se en med.

Publicerat
  • Författare
2 hours ago exabit sa:

IMG_3097.thumb.jpeg.1985f9f9a135ce294239fcf8f6ad82a1.jpeg

Yup.

Har hållit mig borta från kommunen i helgen.