Publicerat Juni 1, 2025Jun 1 Detta är en populär post. Hej igen. Det var ett bra tag sen sist tyvär. Men nu är jag pensionär så nu hoppas jag att jag får lite mer tid 😁😆.
Publicerat Juni 2, 2025Jun 2 Kul att du är tillbaka och det kommer lite bilder. Har vart lugnt på snickeri för mig men har faktiskt börjat med två knivar. Har en som skulle behöva vara klar snart men då se hur det går med det.
Publicerat Juni 2, 2025Jun 2 Nu när du är pensionär och har mer tid kanske det går att beställa några blad framöver om man skickar skiss på dem.
Publicerat Juni 2, 2025Jun 2 Författare 12 hours ago karelsk blandning sa: Kul att du är tillbaka och det kommer lite bilder. Har vart lugnt på snickeri för mig men har faktiskt börjat med två knivar. Har en som skulle behöva vara klar snart men då se hur det går med det. Tackar tackar va kul att tycker det 😊. Aha trevligt. Ja det går inte alltid som man tänkt sej. Seved
Publicerat Juni 2, 2025Jun 2 Författare 12 hours ago karelsk blandning sa: Nu när du är pensionär och har mer tid kanske det går att beställa några blad framöver om man skickar skiss på dem. Jo det går bra. Jag har faktiskt ett flåblad nästan klart bara skärpning o etsning av loggan kvar. Ville du ha en huggare? Seved
Publicerat Juni 3, 2025Jun 3 Har haft några kydexslidor med gummiringar och skruv till fästet. Det är inte funkis eftersom skruvarna blir lösa rätt snabbt. Den nuvarande popnitade jag.
Publicerat Juni 3, 2025Jun 3 Köpte en huggare från Finland, den var bättre än väntat. Var en rätt trevlig modell men hade jag köpt idag hade jag tagit den modellen mindre. Har slipat upp en jäkla fin buk öppnare åt en gubbe här hemma som jag skulle kunna tänka mig är rätt så fin. Ska ta en bild så får du se hur den ser ut.
Publicerat Juni 3, 2025Jun 3 Författare 3 hours ago MagnusN sa: Har haft några kydexslidor med gummiringar och skruv till fästet. Det är inte funkis eftersom skruvarna blir lösa rätt snabbt. Den nuvarande popnitade jag. Ja det händer ibland tyvär. Annars funkar gänglåsning rätt bra. Seved
Publicerat Juni 3, 2025Jun 3 Författare 1 hour ago karelsk blandning sa: Köpte en huggare från Finland, den var bättre än väntat. Var en rätt trevlig modell men hade jag köpt idag hade jag tagit den modellen mindre. Har slipat upp en jäkla fin buk öppnare åt en gubbe här hemma som jag skulle kunna tänka mig är rätt så fin. Ska ta en bild så får du se hur den ser ut. Ja dom där huggarna verkar bra. Jag har sett endel tester på Youtube o alla är positiva i stort sätt. Ja det vore kul att se. Jag gjorde en lång urtagare åt en eftersöks jägare för ett tag sedan. En längre version av denna. Seved
Publicerat Juni 4, 2025Jun 4 Jag vill minnas det har varit uppe tidigare: du får gärna visa lite bilder från hur du tillverkar dina knivar så vi andra kan lära os lite hur man gör. Och Inte bara lägga ut färdiga knivar som (man förstår) är till salu.
Publicerat Juni 4, 2025Jun 4 Författare Absolut det kan jag försöka få ihop en video ibland. Nja endel av dessa knivar är sålda. Merparten faktiskt. Ni kan gå in på min Youtube kanal jag har nån video när jag slipar på den. O test av knivar. Sök på hessmedstorparn Seved