Publicerat Juli 17, 2025Jul 17 Författare 38 minutes ago Dansken sa: Jag sa du skulle få nåt av mig som funkar nästa gång vi ses...... Jag vet... men jag är ju så envis så jag vill ju pröva alla förslag själv först... 😊 Det är aldrig för sent att ge upp...
Publicerat Juli 17, 2025Jul 17 På 2025-07-13 at 10:33 Mr P sa: Den danska resemontören hade provat både koppar och aluminium pasta, han använde bara aluminium pasta på rostfritt. Nä nä, inte aluminium pasta på slutstycket, på rostfria gängor var det. På slutstycket sätter du en liten klick av det bruna kletet Dansken lovade dig.
Publicerat 56 minuter sedan %d min På 2025-06-25 at 16:31 Mad Mike sa:Ja du, det är någon sorts rött smörjfett som var välkänt i den nu bortgågne Janne Stenros kretsar, alla kallade fettet rödhalka så det fastnade kanske Joacim eller exabit kan förklara bättre vad det kan vara På 2025-06-25 at 16:52 Mr P sa:Jag har sett tuben med rödhalka, men kommer f-n inte ihåg vad det stod på den......Det går ju inte att fråga Janne mera, men det lär vara Mobilith SHC 460. Samma färg och konsistens som fettet jag fick i en spruta av Janne. Lite reklam nedan.Mobilith SHC 460 är ett högpresterande, syntetiskt EP-smörjfett (Extreme Pressure) av NLGI 1,5-klass. Det är särskilt framtaget för att erbjuda enastående lagerskydd vid tunga belastningar och extrema temperaturer.Nyckelegenskaper och prestandaBasolja & förtjockare: Syntetisk basolja (ISO VG 460) och litiumkomplex som förtjockare.Temperaturområde: Bibehåller smörjförmågan och utmärkt pumpbarhet även vid extrema temperaturer.Skydd: Mycket god beständighet mot vatten samt rost- och korrosionsskydd.