Publicerat Augusti 2, 2025Aug 2 Det här märket dyker upp lite nu och då i mitt flöde... En polare har köpt ett (jag är osäker på vilket) och han är nöjd men det är främst ett termiskt sikte. Jag kikade lite på den här modellen. HIKMICRO A50E 4K Tube Scope IR-940 Är det nån här som har testat?
Publicerat Augusti 2, 2025Aug 2 Nope.. jag funderar på om det kan vara ngt mer stabilt, känslan med Parden är att det är lite vingligt med den här ramen som fäster i skenan..
Publicerat Augusti 3, 2025Aug 3 Jag har inte använt det vid jakt med glott i det på en Hikmicro demo-kväll i vintras. Jag ser inga större fel med det. IR-sikten är vid det här laget en ganska mogen teknologi (där inte mycket nytt händer längre). Jag köpte till slut ett begagnat Pulsar Digex C50 för priset var väldigt bra, men jag hade lika gärna köpt ett Alpex A50E.
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 Det är väldigt användar vänligt. Hyfsat lätt att skjuta in om man inte är kräsen. Ok batteritid, och lampan är ok. Lite tufft att du kan dela bilden om någon sitter bredvid, Viloläget bra placerat och tänder upp fort. Däremot glömmer jag lampan jämt! Jag lånade kompisens någon vecka,Det som är häftigt här är att våra Blaserpipor är så lika, men vi har varsin inskjutning A1 A2 Däremot skulle jag vilja ha lägre förstoring! Messenger_creation_F3139B24-32E7-44C3-9F79-BDA3C0BD5FFC_0.mp4 Stabilt märke som ständigt utvecklar sig, kommer nya grejer hela tiden. Har deras Termiska spottar med LRF
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 Också nyfiken.. men det är ett IR sikte ser det ut som va? Det borde väl ändå vara mer störningskänsligt för tex dimma jämfört med thermiskt?
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 18 minutes ago Hipshot sa: Också nyfiken.. men det är ett IR sikte ser det ut som va? Det borde väl ändå vara mer störningskänsligt för tex dimma jämfört med thermiskt? Detta är ir.
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 Vilken spotter är det där? Jag är sugen på en termisk instegsenhet, kanske en Lumi L19 som ligger i hanterbar prisklass.
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 6 hours ago LGH sa: Vilken spotter är det där? Jag är sugen på en termisk instegsenhet, kanske en Lumi L19 som ligger i hanterbar prisklass. Du måste över 19 annars är det lätt att du blir missnöjd
Publicerat Augusti 4, 2025Aug 4 4 hours ago hs_merkel sa: Du måste över 19 annars är det lätt att du blir missnöjd Tack, då låter jag den idén vila. Har absolut inte råd med en 25 eller 35, oavsett märke.