Publicerat Mars 5, 200719 yr Hittade den här i Norge men har ingen som helst aning om vem I Johansson är eller någonting alls? ???Är det någon som vet mer?? http://www.mamut.com/vaapen/subdet626.htm Jim Hmmmm, var det inte nån som gjorde en dubbelstudsare av en gammal hagelbössa?? Kan ju vara ett sånt bygge. Ser faktiskt fin ut...
Publicerat Mars 5, 200719 yr Fina linjer och rätt upplägg generellt. Tråkig baskyl dock - gjorde på en Merkel 8 kal 20? Skall kolla om någon känner denne smed - jag har aldrig hört talas om namnet.
Publicerat Mars 5, 200719 yr Tänkte det samma som du RW!!Men har aldrig hört om mannen tidigare!! Men den ser ju ganska fin ut som du säger. Fast jag väljer nog något mera känt om jag skall ha en dubbelpang! Lite lättare att sälja tror jag! Jim En custombössa är väl inte svårsåld om den motsvarar förväntningarna. Jag kunde inte se nåt pris på skapelsen. Inte heller nån kaliber men undrar om det inte är en 8X57JRS (?) eftersom den är inskjuten med en 12,7 g kula. Fästet till kikaren såg dock lite enkelt ut (QRW) men det funkar kanske bra. Kan du inte kolla med bössmakargillet efter historia på bygget på nåt sätt för den är ju inte byggd av nån bysmed direkt.
Publicerat Mars 6, 200719 yr Priset är 35000 norska ink kikare och kailber 8x57IRS är helt riktigt.Tror inte jag vill ha just den som sagt men det är ju alltid skoj att lära sig något nytt i den här underbara världen fylld av fantastiska vapen!! Jim 35 000:- är kanske lite i överkant. En kompis fick 40 000:- för en Simpson sidolåsare i 9,3X74R med vackert trä och skick.
Publicerat Mars 6, 200719 yr Även om jag inte ägt en dbs ännu så är jag av den bestämda uppfattningen att en dbs inte ska ha autosäkring, såg att denna hade det, synpunkter? mvh Dard