Publicerat Augusti 15, 2025Aug 15 Jag skall ut och vaka lite bock i morgon ingen pyrs då mitt Viper flex stöd inte dykt upp fast Dangate lovade 2-3 dagar leveranstid. Hade tänkt vara ute ca kl 0500 Jag hamnade framför tuben och kollade in lite lockjakttips. Där hävdade dom att bästa tiden att locka rådjur är efter kl 10 eller efter kl 14. Hur gör ni som kör morgon passet? Fungerar lock i gryning eller kör ni det senare på dagen?
Publicerat Augusti 15, 2025Aug 15 Du får gärna låna mitt om du kan ordna det med transport på något vis
Publicerat Augusti 15, 2025Aug 15 2 hours ago Droggot sa: Jag skall ut och vaka lite bock i morgon ingen pyrs då mitt Viper flex stöd inte dykt upp fast Dangate lovade 2-3 dagar leveranstid. Hade tänkt vara ute ca kl 0500 Jag hamnade framför tuben och kollade in lite lockjakttips. Där hävdade dom att bästa tiden att locka rådjur är efter kl 10 eller efter kl 14. Hur gör ni som kör morgon passet? Fungerar lock i gryning eller kör ni det senare på dagen? Det fungerar att locka direkt när det ljusnat på morgonen, under förutsättning att brunsten inte är slut. Ibland händer det ingenting, men jag har också varit med om att det kommit 3 bockar samtidigt efter några få ångest läten. Allt direkt det ljusnat på morgonen.