August 17, 2025Aug 17 Author sambon sköt en liten pinnis igår kväll när jag flådde den och tog ur den såg jag att lungorna hade svarta och gråa fläckar så vi kassera den mat till räven
August 17, 2025Aug 17 42 minutes ago Sako280 sa: sambon sköt en liten pinnis igår kväll när jag flådde den och tog ur den såg jag att lungorna hade svarta och gråa fläckar så vi kassera den mat till räven Så även bockarna har börjat röka i ung ålder?
August 17, 2025Aug 17 Popular Post En liten sextaggare blev det här i afton, ett perfekt skott med obefintlig köttförstöring med 6,5:an och ca 50 meters flyktsträcka efter ett högt luftsprång och en rusning. Han behagade dock lägga sig mitt i bäcken som tack och lov inte är så bred..
August 18, 2025Aug 18 På 2025-08-17 at 13:02 Sako280 sa: sambon sköt en liten pinnis igår kväll när jag flådde den och tog ur den såg jag att lungorna hade svarta och gråa fläckar så vi kassera den mat till räven Var det gammla skador eller uppkommit från skjutningen. Jag har iaf upplevt liknande på älgarna då jag skjuter 338wm från trycket kulan lämnar.
August 19, 2025Aug 19 Author Hon sköt den i halsen så de borde ej ha inverkat på lungorna och hon sköt med 223 rem.Fast man vet ju aldrig bocken hade en stick skada efter nått i buken
August 20, 2025Aug 20 Popular Post Inte den största bocken men en av de som jag kommer minnas bäst! Den skymtades tidigare på morgonen vid passet men gick undan när den blev störd av friluftare. Sen kom den och smög förbi ryggsäckspasset på 20 meter. Jag hade ”fel” studsare i händerna då jag räckte över min 30-06 till tjejen och satt själv med min 30-30 winchester takedown med dioptersikte. Då jag såg bocken och visste att den skulle få syn på mig inom ett ögonblick reste jag mig och klippte till med ett perfekt skott som den la sig av efter 30 meter rush!