Publicerat Mars 5, 200719 yr Fick just in ett vapen som visar sig vara skarpladdat till butiken. Skott i loppet och två i magasinet. ÄR FOLK DUMMA I HELA HUVUDET SOM GÅR MED AMMO I BÖSSAN! ! ! ! ! !! > Tack och lov gör jag mantelrörelse... "Plopp"...en 30-06 trillar ut på golvet...två kvar i magasinet.. Alfie, Oskar och jag stirrar på varann KOLLA ALLTID VAPEN! ! ! ! Gärna två ggr extra! MVH B
Publicerat Mars 5, 200719 yr ??? ??? ??? Jaa vad fan ska man säga! Idioter är väl lite väl milt uttryckt. Jag själv förstår inte hur man KAN behålla bössan laddad.Patron ur kommer ju reflexmässigt. //Roggman66
Publicerat Mars 5, 200719 yr Fy satan vad förbannad jag skulle bli, vilka jävla nötter, berätta vad den fantastiska förklaringen till vårdslösheten blir ??? > >
Publicerat Mars 5, 200719 yr Författare Tänk...... ...om jag av någon anledning gjort en blindavfyrning.... ...visserligen i oskadlig riktning...typ taket... ..men ändå Tänk om.. Tack gode Gud att du förbarmade sig över mantelrörelsen! :-* Puh! ! ! ! Är alldeles skakig..
Publicerat Mars 5, 200719 yr det jävligaste är att det pucko som lämnat bössan laddad med största sannolikhet inte är den som blir träffad i ett vådakott. det borde ju bankas in med hammare i skallen på varje vapenägare att alltid kolla vapnet, och sedan kolla en gång till. en annan obehaglig sak är då man är i vapenaffären är att man helt plötsligt kan stå och stirra in i en mynning och den som håller i vapnet inte verkar tänka på att dom mer eller mindre står och pekar vapnet mot folk!!! -vanligtvis utan att kolla vapnet först, jag blir lika arg/rädd varje gång.
Publicerat Mars 5, 200719 yr vi hade en kund som kom in i höstas med en kombi som jag skulle montera ett sikte på, jag tog bössan och bröt vapnet satt två tom hylsor i, billiga klickpatroner tyckte kunden, jag la dom på bänken när jag monterade kikaren. kunden tog vapent när jag var klar hylorna hade han stoppat i fickan, vi pratade lite jakt och när vi skulle gå ut så stoppar han i ''tom'' hylsorna slog ihop kombin, mins att jag hörde klick och så pang!!! gubben hade lagt i en hagel patron och inte någon tom hylsa!! skottet satt i taket inga person skador men tänk om det hade varit en stål patron!! p.s kunden köpte klickpatroner samma dag...
Publicerat Mars 5, 200719 yr Vart det inga represalier på en sån jävla idiot? En livsfara för omgivningen som inte ska ha rätt att bära vapen >
Publicerat Mars 5, 200719 yr polisen la ner allt, brott kunde inte styrkas, vilket iof är rätt det var en olycka men en otäck sådan. men tänk att det inte händer oftare,alla dösbo folk som aldrig rört ett vapen kommer in med ''farfars'' vapen i en matta eller filt, händer att dom är laddade krävas inte mycket för att det skulle kunna smälla, desutom vet dom inte vad säker vapen hantering är. man börjar tänka mer på sånt nu när det har hänt en olycka...
Publicerat Mars 5, 200719 yr Man blir bara stum var gång det händer. Har varit ute för det 3 gånger på jakt att vådaskott gått av när det har varit samling. Ena gången var det riktigt nära en hemsk olycka. Det var på ett gods här i Skåne en dag då familjerna var med på jakt. Kulan slog i marken ca 3 m sidan om en flicka i 5 års åldern Vågar knappt tänka på det. :o >
Publicerat Mars 5, 200719 yr Riktigt obehagligt. Har dock klarat mig utan någon sådan upplevelse än sålänge.
Publicerat Mars 5, 200719 yr Ja fy F-n Vilka idioter det finns bland oss, tur att det inte hände något obehagligt. Huvva > :'(
Publicerat Mars 5, 200719 yr Författare Kunden var inte där just då. Han ska få veta vad jag tycker om sådan vapenhantering. >
Publicerat Mars 5, 200719 yr Citat Beretta: "Kunden var inte där just då." Det kanske var lika bra, man vet aldrig vad man hittar på i "triggat läge". Något av samma typ hände mig i "lumpen", vi låg och sköt k-pist och grannen på skjutmattan bredvid fick eldavbrott, han vänder sig om för att påkalla befälets uppmärksamhet och riktar pipan rakt i nyllet på mig - Det kostade mig ett besök hos kompanichefen - det rubricerades som handpåläggning!! Skäll ut kunden utav h-vitte. Raggarö
Publicerat Mars 5, 200719 yr Lumpen minns jag en kille som låg på samma lucka, han blev lite sen i skyttet och hann inte skjuta färdigt ett av tidsmomenten, sist upp och skulle springa ifatt de övriga, han snubblar med bössan i handen, kommer tillbaka lite småskärrad till mig och berättar at han vurpade med osäkrad(auto läge) AK5:a och fingret på avtryckaren samt ca 10 plugg i magasinet, han hade redan räknat ut vad följden kunde ha blivit, så jag sa åt honom att gör aldrig om det där och skit i om du är sist töm bössan först, sen gick jag till serganten och sa åt honom att dra ner på tempot men aldrig vem det var.
Publicerat Mars 5, 200719 yr Man blir bara stum var gång det händer. Har varit ute för det 3 gånger på jakt att vådaskott gått av när det har varit samling. Ena gången var det riktigt nära en hemsk olycka. Det var på ett gods här i Skåne en dag då familjerna var med på jakt. Kulan slog i marken ca 3 m sidan om en flicka i 5 års åldern Vågar knappt tänka på det. :o > Ojojoj... Herrejesus. > En bekant till mig har som krav för alla jägare i sitt jaktlag att ALLA som uppträder med stängt vapen på gemensamma samlingar skall "torrklicka" med vapnet riktat mot sin egen bil. Naturligtvis utan att kolla i vapnet först, "man får väl utgå från att du är mer rädd om dina jaktkamrater än om din bil, så det skall väl inte vara några problem". ;D Det ligger något emot det. Märkligt att folk börjar svettas vid tanken på att torrklicka mot sin egen bil... med ett vapen de nyss haft i sina jaktkamraters närhet. Jag menar... den risken de tycker är otäck att ta med sin bil borde ju vara otänkbar med sina jaktkamrater. MVH! /HerrBerg
Publicerat Mars 6, 200719 yr ???..... *S*... ja ni va ska man säja!.. den sista dåren är inte född änn!... men blir lätt så när inte "hissen" går hela vägen upp!. tur iaf att ingen kom till skada och att dom flesta av oss vet hur man ska hantera en bössa!. mvh Thomas
Publicerat Mars 6, 200719 yr Hörde att personal hos polisen var lite oroliga nu inför vapen amnestin. Tidigare hade de fått in såväl skarpladdade vapen och även en osäkrad handgranat! Man undrar ju om och i så fall hur, en del tänker... ???