Publicerat September 7, 2025Sep 7 Detta är en populär post. Den här har också kommit in i skåpet. Har aldrig testat Blaser men nu ska det bli av. Ville inte ha någon ful i plast. 9,3x62
Publicerat September 9, 2025Sep 9 Författare Detta är en populär post. Pangade idag med de öppna. Inte fått montaget än. 50m, höll ballong. Överst S&B 18,5g. De undre är Oryx 18,5g. Skruvade lite för att höja, då jag kommer jaga med Oryx. Flyttade till 80m. Bättre bänk och stöd. Vet det är en lyckträff, och bara två skott, men potentialen finns.
Publicerat September 9, 2025Sep 9 Du vet inte om det är en lyckoträff.. generellt kan man väl säga om dessa bössor att de skjuter sjukt bra så jag håller det inte alls för omöjligt. Det där blir nog finfint när alla grejer kommer på plats!
Publicerat September 9, 2025Sep 9 Jag upplever blaser som ett otroligt tråkigt järnspett, som ALDRIG gör mig besviken! Själlös, absolut (har tom plastkolv på min).. MEN vad jag än matar den med, skjuter den bättre än något annat jag upplevt. Har 7 olika jaktkulor + jaktmatch, som ligger inom en snusdosa på 100m. Testat det flera gånger, och när jag sköt 3av varje, fanns det tydliga gupptecken även inom det området.
Publicerat September 9, 2025Sep 9 3 hours ago OlaK sa: Pangade idag med de öppna. Inte fått montaget än. 50m, höll ballong. Överst S&B 18,5g. De undre är Oryx 18,5g. Skruvade lite för att höja, då jag kommer jaga med Oryx. Flyttade till 80m. Bättre bänk och stöd. Vet det är en lyckträff, och bara två skott, men potentialen finns. Om nu inte Bössbytarsjukan får dig att falla och byta till något annat, så ser du farlig ut inför säsongen. Men en pipa halvsjua får väl plats i skåpet.....
Publicerat September 9, 2025Sep 9 Författare 3 hours ago Finn Inge Vidare sa: Men en pipa halvsjua får väl plats i skåpet..... Gäller bara att hitta en. 🤔
Publicerat September 10, 2025Sep 10 Är bössan i trådstarten verkligen en helstock? Tycker att det ser ut att vara minst två, om inte tre, trädetaljer på bössan. Lurar man sig angående huruvida framstocken är delad i två ungefär under det bakre öppna riktmedlet? Om den är delad där, finns det då något praktiskt motiv till detta? MVH Alias
Publicerat September 10, 2025Sep 10 Detta är en populär post. 2 hours ago alias sa: Är bössan i trådstarten verkligen en helstock? Tycker att det ser ut att vara minst två, om inte tre, trädetaljer på bössan. Lurar man sig angående huruvida framstocken är delad i två ungefär under det bakre öppna riktmedlet? Om den är delad där, finns det då något praktiskt motiv till detta? MVH Alias Blaser gör dem så bara för att få dem spännings fria. Och att framstocken första delen sitter i lådan, sista delen sitter i pipan Skulle säga att den träffbilden inte är tur. Jag sköt guld serier med öppna med min 308win. Den gick att skjuta ruggigt bra med. Jag hade dock Recknagel
Publicerat September 10, 2025Sep 10 Författare 22 hours ago lindgren sa: Svårt att hitta en oktagon pipa i rätt kaliber.. Funkar med "normal" pipa också, blir en halvstock med fult avslut.
Publicerat September 10, 2025Sep 10 Författare Detta är en populär post. Montaget dök upp idag. Inskjutning imorgon.
Publicerat September 11, 2025Sep 11 Författare Detta är en populär post. Tråkig inskjutning. Grovriktning genom pipan, en smäll, mäta, skruva, kontrollskott, klart. Sköt ett par 3 skottare med utmärkt resultat. Tyvärr låg luren hemma på laddning. Nästa tur till banan ska den dock vara med.
Publicerat September 12, 2025Sep 12 Detta är en populär post. 18 hours ago OlaK sa: Tråkig inskjutning. Grovriktning genom pipan, en smäll, mäta, skruva, kontrollskott, klart. Visst är det irriterande 😂
Publicerat September 16, 2025Sep 16 Författare Detta är en populär post. Lite panga idag på 80m. Alla avlossade i rask takt. 3 smällar S&B 18,5g SP. Och 3 smällar Oryx 15g på det. Duger för mig och den jakt jag bedriver.