Publicerat September 20, 2025Sep 20 Har inte orkat sätta mig in i alla beslut om ar bössor, stanag magasin, militära magasin kontra möjligheten att få eller inte få licens så jag provar här istället. Vad gäller för M1 carbine i kal 30 carbine? Licens eller inte licens.
Publicerat September 20, 2025Sep 20 Du har nog bättre koll än mej men jag tvivlar.. Verkar vara en riktigt kul bössa att hantera, kul att skjuta men ganska sugigt att försöka träffa ngt.. ?
Publicerat September 20, 2025Sep 20 Omfattas inte av den uppräkning av magasinstyper som det förslagna förbudet anger. Eller med andra ord, jo då det borde gå bra. /C
Publicerat September 20, 2025Sep 20 Författare 5 hours ago Hipshot sa: Du har nog bättre koll än mej men jag tvivlar.. Verkar vara en riktigt kul bössa att hantera, kul att skjuta men ganska sugigt att försöka träffa ngt.. ? Jag tror den fått mer dålig kritik än den förtjänar, tror inte en sekund att den är sämre mekaniskt än något annat men den är lätt och har kort visirlinje, det kräver en hel del av skytten att behärska dessa egenskaper.
Publicerat September 20, 2025Sep 20 10 hours ago Christian N sa: Omfattas inte av den uppräkning av magasinstyper som det förslagna förbudet anger. Eller med andra ord, jo då det borde gå bra. /C Nja, om något så har den ju mer "militärt ursprung" än många andra bössor. Den har ju faktiskt använts i krig, även om det inte var på frontlinjen.
Publicerat September 20, 2025Sep 20 Absolut, men nu var det inte det som är grunden här, troligen har någon kluring på Plisen berättat hur man bör genomföra ett förbud o valet är att man förbjuder vapen som tar vissa magasin, en M1 carbins magasin fanns inte med på den listan/uppräkning jag såg publicerad. Om jag kan ha fel, absolut, jag har bara återgett hur jag uppfattat saken. /C
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Bara att söka.. lär resultera i att polisen snabbt uppdaterar listan över förbjudna magasin Sist jag såg den listan så stod att det var ett "levande" dokument dvs kan kompletteras vartefter skyttekollektivet hittar udda tingestar att söka licens på..
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Författare 30 minutes ago Hipshot sa: Bara att söka.. lär resultera i att polisen snabbt uppdaterar listan över förbjudna magasin Sist jag såg den listan så stod att det var ett "levande" dokument dvs kan kompletteras vartefter skyttekollektivet hittar udda tingestar att söka licens på.. Min besvikelse på tidö är monumental, vallöften begravs i utredningar som tar hela mandatperioden att genomföra, under den perioden fortsätter allt som var dåligt att bli ännu sämre, nya löften kommer säkert ges för ytterligare en mandatperiod vilket vid seger resulterar i nya utredningar, begreppet demokratur ligger nära till hands. Så nej jag ska inte ha någon halvautomat över huvud taget