Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett lite annorlunda sätt att jaga med hund

Featured Replies

Publicerat

Kanske inte riktigt min typ av jakt men intressant att kika på. Hjortjakt med hund i det stora landet i västerled 

Publicerat
32 minutes ago Dansken sa:

Och i många stater är det förbjudet att spåra skadat eller påskjutet vilt med hund.....

Märkligt land 🤔

Ja det är fan märkligt och helt ofattbart. Vore intressant att förstå vad motivationen är till detta... Måste kolla med mina amerikanska vänner nästa gång jag träffar dem.

Publicerat
  • Författare
11 hours ago Dansken sa:

Och i många stater är det förbjudet att spåra skadat eller påskjutet vilt med hund.....

Märkligt land 🤔

Sannerligen. Jag tycker det är underbart detta skulle vara det som är mest sportsligt för viltet 🤔

Samtidigt blir jag väldigt ödmjuk och tacksam för att fått skolas in på rådjur med långsamdrivande kortbeningar 

Publicerat

Tror mig minnas att det bara är tillåtet med hundjakt i 17-18 stater i US. I flera stater där det är tillåtet får man bara jaga björn, tvättbjörn, puma. Så hjort och småvilt är rätt ovanligt. Sen finns det stater där man får ”jaga” med catch dogs. Björnjakten på svartbjörn är ofta biljakt där man åker med en drös hundar på flaket, kastar ut den bästa spårhunden när den vindat in något och efter en stund kör man ikapp drevet och släpper på packet. Sen kör de runt efter drevet för att slutligen avliva björnen när den träat.

Publicerat

Tror mig minnas att det bara är tillåtet med hundjakt i 17-18 stater i US. I flera stater där det är tillåtet får man bara jaga björn, tvättbjörn, puma. Så hjort och småvilt är rätt ovanligt. Sen finns det stater där man får ”jaga” med catch dogs. Björnjakten på svartbjörn är ofta biljakt där man åker med en drös hundar på flaket, kastar ut den bästa spårhunden när den vindat in något och efter en stund kör man ikapp drevet och släpper på packet. Sen kör de runt efter drevet för att slutligen avliva björnen när den träat.