Publicerat September 27, 2025Sep 27 Köpte en Tracker Luna till valpen för ett tag sen. Tycker den fungerar bra för markerna jag jagar på. Nu e den ju uppdaterad med pip/vibration men en liten fråga kopplad till detta. Volymen på signalen är ju sjukt låg, någon som vet om den går att höja på nåt sätt. De e lite småklurigt att träna in inkallning om jag inte själv vet med säkerhet att det piper. Hunden hör ju uppenbarligen signalen så de e ju inget jätteproblem men uppenbarligen har slarv med kåpor i kombo med instruktörsjobbet gjort gubbjäveln halvdöv 😂 M
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Författare 1 hour ago Galne sa: Dags för hör apparat mao!! Nu tycker jag minsann du e lite dryg 😂 Det handlar bara om vissa frekvenser. Exempelvis hör jag inte tvättmaskinen pipa när den är klar (vilket tog en jävla tid innan frugan faktiskt trodde på) men Trackern ligger nära i frekvens tyvärr. Jag hör däremot viskningar i bakersta raden när jag föreläser på jobbet. Det är inte populärt bland studenterna 😁
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Labradoröron hör kylskåpsdörren öppnas eller prassel med ett bullpapper på 1 km avstånd. "Kom hit" rop är det si som så med
Publicerat September 27, 2025Sep 27 Författare Med risk för å va lite mansgris... Valpar är som fruar. De e för jäkla gulliga å ger glädje i livet men de e ett jäkla jobb å få dem å komma på kommando 😂 Med tanke på att det är en beagle kanske man skulle programmera bullpappers-prassel istället för pipsignal. De lär ju funka varje gång.
Publicerat September 27, 2025Sep 27 10 minutes ago charlie sa: Valpar är som fruar. De e för jäkla gulliga å ger glädje i livet men de e ett jäkla jobb å få dem å komma på kommando Som en fakad orgasm ?
Publicerat September 27, 2025Sep 27 8 hours ago charlie sa: Nu tycker jag minsann du e lite dryg 😂 Det handlar bara om vissa frekvenser. Exempelvis hör jag inte tvättmaskinen pipa när den är klar (vilket tog en jävla tid innan frugan faktiskt trodde på) men Trackern ligger nära i frekvens tyvärr. Jag hör däremot viskningar i bakersta raden när jag föreläser på jobbet. Det är inte populärt bland studenterna 😁 Kompisen som har Beagle kennel är lika dan, men hans fru har lovat honom att det finns hörapparater som kan dämpa vid skott så han fortsätter jaga utan hörselskydd.. Man har ju bara en hörsel tyvärr..
Publicerat September 30, 2025Sep 30 Författare Fick en mindre perverterad återkoppling från Tracker. Det går inte att ställa volymen på deras pejlar. Däremot skulle frågan väckas hos utvecklingsavdelningen. Jag gav dem Danskens idé om bullpapper så dyker den upp i handeln så kan hänvisning till ursprunget ske hit 😁 M