Publicerat September 30, 2025Sep 30 Nu har en del av skärmen lagt av så det blev dags för ny handenhet. Kontaktade Garmin och de har inga delar kvar till 100:an. Beslöt att byta in den på ett erbjudande de hade. Men till frågan, går det att flytta kartan, kortet är ju samma eller kan det strula? De påpekade att vissa kunde vara svåra att få till i 300:an och fått in ärenden angående det. Har ju fastighetsgränser på den kartan så vill gärna få över det till 300:an. Köpa karta av Garmin ger ju max 50 x 50 km som max enligt dom. Men det går ju köpa på annat håll också. Men min fråga är om någon råkat ut för problem med att flytta kortet. Har inte fått hem enheten ännu, därför frågan. Eller tips på bra karta. Fick hyfsat pris på Garmin detaljerade karta men utan gränser. Inte nödvändigt med gränserna, men bra när man släpper på mark som man inte känner till.
Publicerat Oktober 1, 2025Okt 1 Är den helt död? Om inte så kan du ansluta den till en dator och använda Basecamp för att tanka ner waypoints m.m.
Publicerat Oktober 1, 2025Okt 1 Författare 14 hours ago Gubbepåstubbe sa: Är den helt död? Om inte så kan du ansluta den till en dator och använda Basecamp för att tanka ner waypoints m.m. Nä, inte helt död. Bara en del av skärmen. Funkar det med fastighetsgränser? Känns inte så, men jag vet inte..
Publicerat Oktober 1, 2025Okt 1 Fastighetsgränser går inte men waypoints och sparade spår går att överföra. Men nog borde det funka att flytta kortet, var inga problem när jag bytte från 320 till 200.
Publicerat Oktober 2, 2025Okt 2 Författare 21 minutes ago detstorabla sa: Beror väl på om det är en "piratkarta" eller ej om det ska gå.... Ja det är ju så, och detta är väl "kanske" en sådan version. Får väl pröva annars får jag gå på Garmins version utan fastighetsgränser. TOPO Sverige v7 pro. Någon som använder den? Hiss eller diss?