Publicerat Oktober 2, 2025Okt 2 Hej på er. Jag har tänkt testa Blaser´s CDC (blyfritt) och CDB (bly) i min R8. Någon här som har erfarenhet av den? Lästa att det var en vidareutveckling av CDP. I dagsläget kör jag med Sako powerhead Blade som blyfri och Hornady Superformance som bly-ammo. Vad skulle ni säga? Värt att byta till Blaser? Självklart kan jag byta och se av egen erfarenhet men det är ju lite därför detta forum finns... Mvh John
Publicerat Oktober 3, 2025Okt 3 Om du är nöjd med det du använder idag så är det lätt fortsätta. Jag själv hade troligen testat för testandets skull. Dock gillade jag inte cdp kulan själv.
Publicerat November 18, 2025Nov 18 Gamla Blaser CDP var bra men lite mjuka i början och expanderade snabbt men en mycket bra kula och bra precision Jag köpte CDP kulor o laddade själv. Sako super hammerhead 150 grains i kal 30 var ja mycket nöjd med.
Publicerat November 19, 2025Nov 19 16 hours ago M-98 sa: Gamla Blaser CDP var bra men lite mjuka i början och expanderade snabbt men en mycket bra kula och bra precision Jag köpte CDP kulor o laddade själv. Sako super hammerhead 150 grains i kal 30 var ja mycket nöjd med. Cdp i 9,3 upplevde jag väldigt hård och expanderade lite.
Publicerat December 9, 2025Dec 9 På 2025-11-19 at 16:35 karelsk blandning sa: Cdp i 9,3 upplevde jag väldigt hård och expanderade lite. Jag sköt CDP i 6mm, 7mm och 270. Jag har hört att i 30-9,3 så var de hårdare. En mycket trevlig kula men Blaser har väl avvecklat CDP....