October 6, 2025Oct 6 För flera år sedan tappade jag bort den bakre rembygeln till min hagelbock, en Winchester 101. Då sköt jag mest med den på bana så det var inte hela världen att jag inte kunde fästa en vapenrem i den. Efter att geväret samlat damm ett par år i garderoben blev jag sugen på att ta upp hageljakten igen i år och funderar nu på att lösa det där med den bakre rembygeln som irriterat mig i alla dessa år. Så för att göra en lång historia kort: Är rembygelskruvar alltid i ungefär samma storlek? Kan jag beställa hem en från nätet och räkna med att den fäster i det gamla hålet tror ni?
October 6, 2025Oct 6 Borde gå. Känns den glapp kan du alltid trycka ned spetsen på en tandpetare med lite trälim på i hålet innan du gängar dit den....värsta raggarmeket men det funkar.
November 11, 2025Nov 11 Enligt min erfarenhet passar vilket remfäste som helst. Har aldrig varit med om att det finns olika dimensioner på gängorna, åtminstone inte så att det inte funkar...