Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Tjenare, Har en sprucken original valnötskolv på min Ruger M77 MKII 308win. Den är lagad och verkar hålla, bössan skjuter bra osv men givetvis gnager det lite i bakhuvudet HUR länge den tänkt hålla 🤔 En vacker dag är väll risken att den eventuellt ger upp. Har börjat spana lite mot Boyds, har haft 2 boydskolvar på ett par Rugers förr och det är ju trevliga i stort. För tillfället är där ingen som direkt får det att rycka i köptarmen men dyker det upp någon på deras rapidfire vill man va snabbfotad. Hur är det nu med Trumpen vid rodret, går det som svensk att köpa utan större bekymmer? Nån som köpt hyfsat i närtid som kan ge en fingervisning ungefär vad man ska räkna i kronor/usd hem till dörren dvs med moms, frakt och tull?
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Jag handlade pre-Trump så jag vet inte riktigt.. men jag vet inte, jag skulle kika riktigt riktigt noga på KKC och GRS innan jag beställer ngt från Boyds. Den jag har är ok men framför allt KKC:n är extremt mkt mysigare!
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Författare 40 minutes ago Hipshot sa: Jag handlade pre-Trump så jag vet inte riktigt.. men jag vet inte, jag skulle kika riktigt riktigt noga på KKC och GRS innan jag beställer ngt från Boyds. Den jag har är ok men framför allt KKC:n är extremt mkt mysigare! Hade gärna köpt en KKC av senaste utgåvan men finns ingen inlet för Ruger
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 GRS Bifrost har jag till min T3. Kan väl tycka den både är lite klumpig och inte så tyst, så den är inte ideal att knata runt och pyrscha med (men det går ju förstås). Dock är ju ergonomin finemang och man kan ställa in den så den passar perfekt, tycker jag. Att sitta på pass med den är gött, så även vakjakten. Osäker på om finns till just den Rugern? AI-sök sa att det finns, men...
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Jag har tre boydskolvar, alla köpta pre trumph. Älskar dom! Inga förändringar för att skicka till Sverige, fraktpriset med usps framgår innan du trycker köp, momsen är 25% och om du vill veta på kronan vad det kommer landa på kan du "låtsasbeställa" och sen finns det en tullräknare på Tullverkets hemsida.
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Författare @Mad Mike Du har ingen hel original kolv liggande från när du bytt kolv?
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 1 hour ago Joacim sa: @Mad Mike Du har ingen hel original kolv liggande från när du bytt kolv? Ehh jo, jag har orginalkolven till min 7mm Rem mag kvar, vad har du för kaliber på din?
Publicerat Oktober 20, 2025Okt 20 Författare 28 minutes ago Mad Mike sa: Ehh jo, jag har orginalkolven till min 7mm Rem mag kvar, vad har du för kaliber på din? 308w så det gick åt skogen 🫣