Publicerat Mars 6, 200719 yr Varför måste jag ändra med pipväljaren efter varje skott med klickpatroner med berettan? Ska det inte gå att skjuta två snabba efter varandra utan att pillra med den? ???
Publicerat Mars 6, 200719 yr Författare Läste något om rekylopererat trycke. Är det det det är? Måste man ha rekylen för att man ska kunna skjuta två efter varandra utan att byta pipa manuellt?
Publicerat Mars 6, 200719 yr Läste något om rekylopererat trycke. Är det det det är?Måste man ha rekylen för att man ska kunna skjuta två efter varandra utan att byta pipa manuellt? Jepp
Publicerat Mars 6, 200719 yr Testa med klickpatroner, skjut ena pipan, rör inte pipväljaren, ta näven och dunka till hårt i kolven och tryck igen på avtryckaren. Då ska andra pipan gå. Mvh!
Publicerat Mars 6, 200719 yr Författare Ja, det ska jag prova. Jag tänkte väl att det var nått sånt eftersom det funkar när man skjuter skarpt.
Publicerat Mars 29, 200719 yr Är så måste bli lite rekyl för att det ska gå att ge andra smällen, Ett tips sätt fast pipväljaren med lim eller nåt så den skjuter undre pipan först och använd aldrig mer den där lilla mojängen de har tryckt ner där, då slipper du att den lilla fastat mitt emellan och det går ej att skjuta. Det händer förr eller senare och troligtvis då du ine vill det. När du ska skjuta klickpatronerna så klappa till den bakom kolven så laddar den om
Publicerat Mars 29, 200719 yr Nja är det så smart att limma pipväljaren? Tycker den är rätt bra faktiskt, står man på fågeljakt och får lite längre håll på en fågel så brukar jag fälla över pipväljaren till halv pipan.. går himla smidigt, underpipan har oftast cylinder och det kan bli klent på längre håll.. Mvh!
Publicerat Mars 29, 200719 yr Författare Absolut. Jag använder pipväljaren ganska frekvent. Nu har jag däremot köpt EN NY BÖSSA! ;D ;D
Publicerat Mars 30, 200719 yr Lägg av! Slog du till ??? ;D ;D ;D Verkar inte helt friskt det där.. men jävligt kul! Mvh!
Publicerat Mars 30, 200719 yr Nja är det så smart att limma pipväljaren? Tycker den är rätt bra faktiskt, står man på fågeljakt och får lite längre håll på en fågel så brukar jag fälla över pipväljaren till halv pipan.. går himla smidigt, underpipan har oftast cylinder och det kan bli klent på längre håll..Mvh! Hur går detta till på en Benelli Comfort? ;D
Publicerat Mars 30, 200719 yr Går skitbra, man har alltid en marginellt trängre tub i än vad man kanske skulle behöva och då tar man även de längre fåglarna ;D Mvh!
Publicerat Mars 30, 200719 yr Går skitbra, man har alltid en marginellt trängre tub i än vad man kanske skulle behöva och då tar man även de längre fåglarna ;DMvh! Längre fåglar ??? Menar du tranor o hägrar typ då ???
Publicerat Mars 30, 200719 yr Nja är det så smart att limma pipväljaren? Tycker den är rätt bra faktiskt, står man på fågeljakt och får lite längre håll på en fågel så brukar jag fälla över pipväljaren till halv pipan.. går himla smidigt, underpipan har oftast cylinder och det kan bli klent på längre håll..Mvh! Nä det är inte så klokt, är bra att ha. tänkte bara ge beretta en känga för sin kassa pipväljare ;D Ska men skjuta lerduvor med en beretta så limma fast den lilla skiten ;D