Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sauer 303, Innomount, Swarovski z6i 1-6...

Featured Replies

Publicerat

Har återigen kommit ihåg att jag inte använder "drevjaktsbössan" och hellre behöver pengar till annat. Jag är inte just nu nån snabba-skott-kille och behöver inte två 308or.

Har helst en trevlig affär och slipper diverse skojare så börjar här och kollar intresse.. Det är rakt igenom en trevlig bössa iaf. Rekylen blir väldigt snäll pga semiauto och 308, sen kan man ju gänga och sätta dämp om man nu vill det.

Det är en Sauer 303 i 308w, tror modellen heter Forest XT (grön, har visst sorts öppna riktmedel..). Skjuter fint med ex. Sako Powerhead blade som jag annars använder i min Tikka. Med mitt inte-så-toppenbra skytte så höll det ändå under 3cm på 80m när jag provade. Tror den sköt bra med Oryx (eller om det var lapua mega) också men det vågar jag inte säga säkert då det var en stund sen..

Skicket är fint, nån skråma på några ställen men verkligen inte sliten.

Till den har jag en Swarovski Z6i 1-6 med vortex-flippisar (fick skära bort lite av gummit så det passade mot kikaren..), med Innomount-snabbfäste passande bössan.

Prisidé...
Fästet - 2k
Kikaren+flipps - 14k
Bössan (med 2st femskotts och 1st treskottsmag) - 12k

Eller nått paketpris.. om priserna är fel, rätta mig gärna. Finns att kunna klämmas på/provskjutas, vid avstämt tillfälle, i Uppsalatrakten.

20240715_182801 (1).jpg

20240715_182829 (1).jpg

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Funderar på en sak på min Sauer efter jag fick nån fråga via blocket..

Nån aning om detta? När jag köpte den var uppgiften..ej gängad. Det öppna riktmedlet ser ut såhär, vilket föranledde frågan - är den gängad? Men det som är som en plasthylsa runt änden på pipan sitter fast tillsammans med öppna riktmedlet. Tror man den är gängad där under? Jag har aldrig tänkt att den är det, men ej heller tänkt särskilt mycket på det.

d8bf76e4-9e0e-4315-b7fc-abe060574c07?AccessKeyId=b2b043687730488e&jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJSUzUxMiJ9.eyJleHAiOjE3NjYwNDkzOTgsInJxcyI6IkdFVFxcL2Q4L2Q4YmY3NmU0LTllMGUtNDMxNS1iN2ZjLWFiZTA2MDU3NGMwNyIsImlhdCI6MTc2NjA0OTA5OCwiaW8iOiJmaXQ9Ym91bmRzJmZvcm1hdD1hdXRvJnF1YWxpdHk9ODUifQ.XZaxxl00c0PQV88gXmHndohUXgqy4LpklsUm3EKaTfPBcSmFR3EqZeNQQ2m2LqhEv1iGA7St6S1abpgrDmsEVjEc27W7EFGz-IMElWC2JEmS9PjiLzGB8_lIxRK7sBuyFgwaK8yYwMKHQdEynx6SsvRViQQApHSyQ56Pzlr8qwU0oCrM1JqyBklwcfBrTVD48ivSXbHWFhVQaC_A2pbwZ8gHUAMxxaJ9K1tQlPwpcWOYX8vkMRQk2qAgthpU9Fyo_-5WvASfBIoJhLrksDCglh2UzzoFe9GvHPUv9UPzHXpwRUS2r5jt1Du4VSkxGkKIDmsVSeAU2BAohjE09jFmzQ

• 7 months later...
Publicerat
  • Författare

Obs, detta "paket" (eller delar) är fortfarande till salu om nån/känner nån som vill ha en halvauto med stil och kvalitet för säsongens drevjakter.. :)