Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fundering m99

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Sålde en riktigt fin 146 husqvarna med 2 stegstrycke då jag inte tyckte det funkade med endast öppna riktmedel för mig. Bössan var oborrad å så fick den iaf för mig förbli. Men så dök en redan modifierad 146a upp så den köpte jag.

Bössan har klackat och nerböjt slutstyckeshandtag. Tanken är att göra åtelkanon av den. MEN, när jag tar tvåstegstrycket första del rör sig pipmuttern/slutstyckets bakre del. Vadan detta? Bössan kommer från dödsbo så lär inte få förklaring därifrån. Åtgärd? 

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Ingen?

Publicerat

Det är "glappet" mellan slagstiftsmuttern och hålet i slutstycksmuttern som gör att det kan röra sig lite.

När man trycker avtryckaren till tyckpunkten går upphaket pyttelite nedåt och tar i denna rörelse spänntanden med sig. Man upplever då att muttern rör sig en liten aning.

Detta är absolut inget som skulle hålla ett gammalt m/96 freak som jag vaken på nätterna.

Publicerat
  • Författare

Ok. Fint, då gör jag en åtelpang av den m98an, så får 640in en pipa i 6,5. Tack svend!

Publicerat

Nu är det enkelt för mig att sitta vid ett tangentbord och göra av med dina pengar....

MEN:

Rusans trycken är ohyggligt fina (till priset) till något man ska krama av i lugn och ro i en vakkoja- och säkringen sitter fint på dom.

Om inte så är fallet kan vi ta i PM eller över telefon hur du får originala tryckpunkts trycket "lite lickrare" som dom säger i södra Närke.

Publicerat
  • Författare

Ah, hade ett sådant liggande... även ett timney. Sålde för att 640ins var tillräckligt bra efter besök hos smed. Sen blev det såhär att jag köpte 146a...igen. Skulle dock vilja ha kvar tryckpunkstrycket, och detta är ganska bra. Därav min fundering om någon grejat med det.

Kommet nog köra 2stegs på jaktstudsarna. Gillar känslan i dom. Och säkringarna på m98. Med recknagel på 8x57 å flagga på denna känns det bra med "en i".