Publicerat Januari 24Jan 24 RS 3 Carl Walther i ex. 308 Villhöver jag en sån nu? ! https://carl-walther.de/_default_upload_bucket/RS3 Brochure EN version LR_3.pdf Totallängd 104cm, inklusive 58cm pipa å låång dämpare. Intressant pangare, det där. /P
Publicerat Januari 27Jan 27 På 2026-01-24 at 21:14 PAS sa: RS 3 Carl Walther i ex. 308 Villhöver jag en sån nu? Ja, warum nicht ?
Publicerat Januari 27Jan 27 Författare Genau! Ja, det är ju en intressant utveckling. Att flytta hela paketet bakåt mot axeln och därmed utnyttja stocken mer. Priset att betala för denna lösning, förutom kosing, ser ut som att cc pipa och siktlinje ökas en del dock, och får kanske kompenseras för. Jag har i dag ca 45mm att hantera. Hoppas mekanismen är 100. Ska absolut bli intressant å klämma på en sådan. Personligen skulle jag velat ha en betydligt kortare dämpare på och eventuellt bara en kort rekylbroms, ex. LRD's Stalker, å då blir den kort på riktigt. Praktiskt när man går omkring i skummet å letar. Meen dä ä ju ja dä. Om någon här inne har 'resan' förbi eller är på nå branschmässa å har intresse å möjlighet att klämma på en sådan, så får man gärna delge. /P