February 4Feb 4 Har skaffat ca. 500 .223 engångsskjutna hylsor märkta G.F.L. (Fiocchi) Det visade sig att dessa har vad som kallas för 3-Stab Crimp, fast storleken påminner dock om 4-Segment Ring Crimp, men med bara 3 segment.Företagen som säljer laddutrustning vill gärna att man köper deras "Primer Pocket Swage Tool" för att ta bort crimpen.Det går dock alldeles utmärkt att använda den vanliga reamern.Dra den 3-4 gånger i tändhattsläget, och så är crimpen borta. På köpet, så får man en snygg camfer så att man kan se om tändhatten är pressad tillräckligt djupt.
February 5Feb 5 Jag har med framgång använt en mindre dubbhålsborr som jag slipat ned spetsen på för att ta bort crimpen på GGG hylsor.Satte den i pelarborren och bara tryckte upp hylsorna mot borren för hand.
February 5Feb 5 Author 51 minutes ago redtop sa:Jag har med framgång använt en mindre dubbhålsborr som jag slipat ned spetsen på för att ta bort crimpen på GGG hylsor.Satte den i pelarborren och bara tryckte upp hylsorna mot borren för hand.Har även provat erktyget på en GGG hylsa, och där fungerar det också. Får kanske snurra 6 gånger mellan fingrarna.Har tyvärr ingen pelarborr i närheten av laddbänken.