Publicerat %s vid %s %d dy Är bannat sugen på en sida/sida med choker och 76 patronläge. 🙂verkar inte finnas mycket att välja på tyvärr.Någon som klämt på en eller äger en?Nyfiken då den kostar en hel del även begagnad.Tyvärr har den enkeltrycke och jag skulle föredra dubbeltrycke
Publicerat %s vid %s %d dy Kompis som åtminstone hade en Beretta.. dock enkeltryck. Det ända jag minns av den bössan var att den var ganska själlös, lite för grov engelsk kolv.. De där bössorna ska vara slanka och fina, typ Aya i min bok.. medans Berettan är ganska grov och trist.. Men de finns där ute så leta på!
Publicerat %s vid %s %d dy Vet inte vad hans bössa hette, det var knappast en påk i den där prisklassen...
Publicerat %s vid %s %d dy Författare Det var en tanke att den borde klara det så den är rustad för framtiden.Tanken var en bössa jag en dag ska dö med i handen.
Publicerat %s vid %s %d dy Det där såg lite dubbelt ut.. dö med i handen? Akta så inte farbror doktorn skriver vårdintyg och tar alla dina bössor
Publicerat %s vid %s %d dy Författare 😁Förtydligande, den jag ska hålla i handen när jag faller ihop på rävpasset eller i duvkojan när jag passerat 105 år
Publicerat Igår på 05:31 %d dy 16 hours ago dptrapper sa:😁Förtydligande, den jag ska hålla i handen när jag faller ihop på rävpasset eller i duvkojan när jag passerat 105 årFörstår ännu mindre av ditt val av patronlängd.
Publicerat Igår på 08:11 %d dy Bara för att man har 76 mm patronlängd så behöver inte det betyda att vapnet blir tungt eller klumpigt, min RFM Venus med 71 cm pipor och 76 mm patronläge i kaliber 20 är väldigt lätt och smidig. Valet av 76 mm patronläge är mera en framtidssäkring (stålhageltest/stålhagelgodkänt) och inget som man måste använda, min verkar trivas lika bra med kortare patroner. En kaliber 12 är förstås klart tyngre, men om man inte skjuter väldigt mycket så ser i alla fall inte jag behovet av något grövre än kaliber 20 i en sida-sida som ju ändå inte är tänkt för banskytte...jag köpte tretusen patroner (övning) till min när jag köpte den 2023 och har fortfarande kvar mer än hälften, men jag är nog lite för dålig på att komma iväg för övningsskytte. En bonus med just RFM är dock att man utan extra kostnad får den i ens egna kolvmått och det gör verkligen skillnad för flyktskyttet. Jag skjuter klart bättre med denna än min Browning B525 the Crown, men den var klart trevligare om man skjuter mycket (på bana).