Publicerat %s vid %s %d dy Ăr bannat sugen pĂ„ en sida/sida med choker och 76 patronlĂ€ge. đverkar inte finnas mycket att vĂ€lja pĂ„ tyvĂ€rr.NĂ„gon som klĂ€mt pĂ„ en eller Ă€ger en?Nyfiken dĂ„ den kostar en hel del Ă€ven begagnad.TyvĂ€rr har den enkeltrycke och jag skulle föredra dubbeltrycke
Publicerat %s vid %s %d dy Kompis som Ätminstone hade en Beretta.. dock enkeltryck. Det Ànda jag minns av den bössan var att den var ganska sjÀllös, lite för grov engelsk kolv.. De dÀr bössorna ska vara slanka och fina, typ Aya i min bok.. medans Berettan Àr ganska grov och trist.. Men de finns dÀr ute sÄ leta pÄ!
Publicerat %s vid %s %d dy Vet inte vad hans bössa hette, det var knappast en pÄk i den dÀr prisklassen...
Publicerat %s vid %s %d dy Författare Det var en tanke att den borde klara det sÄ den Àr rustad för framtiden.Tanken var en bössa jag en dag ska dö med i handen.
Publicerat %s vid %s %d dy Det dÀr sÄg lite dubbelt ut.. dö med i handen? Akta sÄ inte farbror doktorn skriver vÄrdintyg och tar alla dina bössor
Publicerat %s vid %s %d dy Författare đFörtydligande, den jag ska hĂ„lla i handen nĂ€r jag faller ihop pĂ„ rĂ€vpasset eller i duvkojan nĂ€r jag passerat 105 Ă„r
Publicerat IgĂ„r pĂ„ 05:31 %d dy 16 hours ago dptrapper sa:đFörtydligande, den jag ska hĂ„lla i handen nĂ€r jag faller ihop pĂ„ rĂ€vpasset eller i duvkojan nĂ€r jag passerat 105 Ă„rFörstĂ„r Ă€nnu mindre av ditt val av patronlĂ€ngd.
Publicerat IgÄr pÄ 08:11 %d dy Bara för att man har 76 mm patronlÀngd sÄ behöver inte det betyda att vapnet blir tungt eller klumpigt, min RFM Venus med 71 cm pipor och 76 mm patronlÀge i kaliber 20 Àr vÀldigt lÀtt och smidig. Valet av 76 mm patronlÀge Àr mera en framtidssÀkring (stÄlhageltest/stÄlhagelgodkÀnt) och inget som man mÄste anvÀnda, min verkar trivas lika bra med kortare patroner. En kaliber 12 Àr förstÄs klart tyngre, men om man inte skjuter vÀldigt mycket sÄ ser i alla fall inte jag behovet av nÄgot grövre Àn kaliber 20 i en sida-sida som ju ÀndÄ inte Àr tÀnkt för banskytte...jag köpte tretusen patroner (övning) till min nÀr jag köpte den 2023 och har fortfarande kvar mer Àn hÀlften, men jag Àr nog lite för dÄlig pÄ att komma ivÀg för övningsskytte. En bonus med just RFM Àr dock att man utan extra kostnad fÄr den i ens egna kolvmÄtt och det gör verkligen skillnad för flyktskyttet. Jag skjuter klart bÀttre med denna Àn min Browning B525 the Crown, men den var klart trevligare om man skjuter mycket (pÄ bana).