Publicerat Mars 16Mar 16 Jag har gått in på en smygande väg till hillbilly å skaffat mig en Browning BLR vilket är en bra bit bort från den anglofila stil jag haft tidigare. Men jag står för mitt val 😃 bössan är grymt kul att skjuta med. Lurar dock lite på om nån tips på ammo som just den bössan tyckt om. I dagsläget bara skjutit med S&B FMJ och Sako HH men de diffar ganska mycket... Vet givetvis att det skiljer mellan olika vapenindivider men innan jag tömmer Jaktia tänkte jag kolla iafM
Publicerat Mars 17Mar 17 Nu har jag har en Browning BAR MK3 och inte en BLR men den skjuter sådär med all övnings ammo jag testat. Har dock inte testat riktigt fin ammo i den.Men då jag bara använder FMJ på älg banan gör det inget om den sprider en 5-6 cm då jag vinglar mer än det på löpande älg.Där emot går den riktigt bra med Lapua MEGA jakt ammo där gör den treklöver.
Publicerat Mars 17Mar 17 Författare 1 hour ago Droggot sa:Nu har jag har en Browning BAR MK3 och inte en BLR men den skjuter sådär med all övnings ammo jag testat. Har dock inte testat riktigt fin ammo i den.Men då jag bara använder FMJ på älg banan gör det inget om den sprider en 5-6 cm då jag vinglar mer än det på löpande älg.Där emot går den riktigt bra med Lapua MEGA jakt ammo där gör den treklöver.Tackar. Den skjuter fint S&B (inom snusdosan med öppna på 50m). Det som säger lite är att det diffar 50 cm till jaktammon. Jag är ju lite bortskämd med Xbolt som skickar allt inom snusdosan oavsett vad jag stoppar i.
Publicerat Mars 17Mar 17 Författare 2 hours ago Droggot sa:Oj 50 cm.Min diffar väll kanske 5-6 cm i höjdledIofs kanske inget jätteproblem men de ju gött om man slipper skruva mellan jakt å övning. Gubbdjäveln börjar bli senil så det gäller ju å ha koll på vad som inskjutet 😃