Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Linus

Erfarnheter VW Caddy

Recommended Posts

Linus

Skall köpa ny bil lutar mot en VW Caddy tdi 1995-99 ca (inte pick up moddelen).Är mest inne på den överbyggda caddyn då det med enkla medel går att få värme där bak till hundarna, har inget behov av 4wd eller mer än 2 sittsigt. behöver en bil som är billig i drift, diesel, samt bra last möjligheter (3 hundar + packning). efranheter mm tack!

Fredde_piteå

Hade tidigare en sån som firmabil.....slö som frusen sirap...men i övrigt var det en bra bil...

MEN AKTA DIG FÖR SÄTESVÄRMARNA!!!!....självantänder om du lämnar dom på en längre stund...i firmans caddy brann passagerar sätet upp för 3 veckor sedan...jävligt tur att han som kör den nu upptäckte det innan resten av inredningen hede fattat eld!...samma sak i firmans vw carawelle (stavning?)...han som körde den såg att det började att ryka från stolen medan han körde :o.

/Fredde

Linus

jo men ska inte ha en rally bil då hade jag köpt en sådan, funderar på att peta i en kcr box i bilen dessutom

Foxstrott

Jag har en caddy 1,9 tdi -00 skåp. Mycket fint skick då det inte är nån entreprenör/firma som haft utan hundskolan

i sollefteå. Inga sätesvärmare ;D

Går bra i övrigt dvs billigt. Funderar på sälja.....

ThomasMamre

Topp!.. ja har samma typ av bil!.. fast en fransman!.. belingo!... två sittts.. disel!.. ingen rally maskin!.. men en perfekt bil för slit å släng!.. hundar , fiske jakt..... mm mm!.. mycket bilig i drift!.. hellt rätt tänkt enligt mej!.. hafft min sedan 98.. å e skit nöjd!....

mvh Thomas

Ijahman

Svärfarsan har en. Den har fungerat klockrent fram till i förrgår då startmotorn gick.

Han är nöjd i alla fall. Ha lånat den ett par gånger då jag behövt lite lastutrymme. (Har ju iofs fritt lastutrymme UPPÅT i C70´n ;D)

Den är som sagt lite trött och känns allmänt tråkig men den fyller sin funktion.

Guest nito

Ett inte ovanligt fel på VW TDI är att luftmängdmätaren lägger av, inte helt gratis att laga, annars inte alls dum

MaxW
Ett inte ovanligt fel på VW TDI är att luftmängdmätaren lägger av, inte helt gratis att laga, annars inte alls dum

Har en Caddy 98 Skåp TDI. Det med lufmängdsmäater stämmer även på min. Har även varit en del märkliga elstrul ibland. Ska väl iofs erkänna att min skalbagge fått gå ganska mycket. Men det går nog åt en TDI motor för att man ska märka att det är motor i den.

Det är faktiskt en riktig bra bil att ta sig fram. Hygglig markfrigång. Och gott om utrymme. Jag har fått i två älgkalvar och åtta rådjur i min. Inkl full packning för tre dagars jakt samt två wachtlar. Bör ju tilläggas att älgarna och rådjuren var både döda och flådda.. :)

Men nu ska iaf min säljas. Går ju inte få i mer än en barnstol, vilket gör det lite knepigt för mig just nu iaf..  Fullt jaktinredd, vapenställ hundbur etc.  :)

Linus

min bror har praktik på en vw verkstad nu och luftmängdsmätaren var tydligen ett problem på dom flesta av vw's tdi motorer....

Hipshot

Även jag är sugen på en Caddy.. den här Life modellen med skjutdörr i sidan och helt skåp som går att värma upp. Har inte hunnit sätta mej in i det riktigt men det verkar vara diselmotorn man ska ha? Ska vrida ur ngr mil till ur 945:an bara innan det är dags. Verkar vara rätt ok bilar!

Mvh!

Belker

Jag kör en Caddy 05 TDI ! Helt perfekt jaktbil. Drar 0.55-0.6 lit / mil och går som ett spjut...

Den har dock en nackdel som vår vän Hipshot känner till..

Den är inte lämplig att nyttja vid kanin jakt eftersom att den inte tål hagel ;D ;D

Med glad hälsning

Hipshot

Nej just fan, glömde det! Sån bil kan man ju inte ha..

Belker, kan du få tag på ett nummer av Jaktretriverklubbens tidning Makerat så finns bilderna med från den jakten i tidningen  ;D Dock inte den skammade Caddyn...

Mvh!

MaxW
Nej just fan, glömde det! Sån bil kan man ju inte ha..

Belker, kan du få tag på ett nummer av Jaktretriverklubbens tidning Makerat så finns bilderna med från den jakten i tidningen  ;D Dock inte den skammade Caddyn...

Mvh!

Hippen!

du kunde väl gått fram och avfångat den med en välriktad smäll i styrboxen? ;)

RW
Hippen!

du kunde väl gått fram och avfångat den med en välriktad smäll i styrboxen? ;)

Vis av egen erfarenhet???

Hipshot

;D ;D ;D

Hade varit snyggt men jag hade fullt upp att garva åt händelsen, Belker berättade att han såg att han skulle träffa bilen men tyckte sig ha så bra tag på kaninen att han sköt ändå. Han fick kaninen och därmed även bilen. Hade han bommat kaninen så hade han blivit rejält sur  ;D

Har rätt kul bild på Ripjägaren vid samma gryt, han har precis skjutit mot en kanin och laddar om. På bilden syns en ny kanin samt Ripjägaren som laddar om med tomhylsor i luften!

Mvh!

Belker

Stämmer...

Finns väl ingen på detta forum som skulle tveka att skjuta en kanin bara för att en Caddy 05a befinner sig i skottlinjen ;D ;D

Med glad hälsning 

mr jim

har en caddy tdi 03 som jag kört 8000 mil i jobbet,är överlag nöjd med den,största felet är att allt fryser i hop på vintern,dörrar rutor ,koppling broms,verkar inte varagjord för hårt vinterföre.kommer drygt 70 mil på 50liter,blandad körning om de e bra eller dåligt vet ja inte.ska du datsa på en caddy så ska du definitivt ha en me tdi motorn, har även haft citroen berlingo hdi i jobbet och jag måste säja att den slår caddyn på alla punkter enligt mej,men caddyn är absolut ingen dålig bil för det