Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälper gärna till med 3D utskrifter

Featured Replies

• Svar 63
  • Visningar 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hippen ska börja handladda 22,a😊 lite klurigt att få till det med tändhatten bara.

• Hipshot
    Hipshot

Jo visst serru.. det är nog den allmäna tanken om sign Hipshot, killen som tycker det är skiiitkuuul att ladda.. så pass att han ska ge sig på 22lr

• tecno
    tecno

Då vart den klar

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Har både resin och FDM skrivare som klarar att skriva ut med avancerade filament (dock inte typ PEEK).

FDM är en BambuLab X1C och resin skrivarna från Anycubic.

Välkomna med era frågor.

Publicerat

Har inte kollat runt, då jag inte har en 3d printer..

Men jag har en reolink g450 som troligen behöver en ny hatt.. gärna med lite större brätte..

Återkommer...

Publicerat

Tror jag frågat förr men laddbrätte eller vafan det heter som man ställer upp hylsor i när man laddar.. de kostar inte så mkt men undrar iaf vad det skulle kosta att skriva ut ett för typ 50 plugg?

Publicerat
  • Författare
4 hours ago, Hipshot said:

Tror jag frågat förr men laddbrätte eller vafan det heter som man ställer upp hylsor i när man laddar.. de kostar inte så mkt men undrar iaf vad det skulle kosta att skriva ut ett för typ 50 plugg?

Vilken kaliber och rutmönster / avstånd dvs 4-kant, rektangel eller cirkulär rentav, du styr!

Publicerat
  • Författare
6 hours ago, lindgren said:

Men jag har en reolink g450 som troligen behöver en ny hatt.. gärna med lite större brätte..

Återkommer...

👍

Publicerat
2 hours ago tecno sa:

Vilken kaliber och rutmönster / avstånd dvs 4-kant, rektangel eller cirkulär rentav, du styr!

Rektangulär.. vet inte men går det att göra ett brätte som kan hysa både kal 20/22 och 308?

Publicerat
  • Författare
51 minutes ago, Hipshot said:

Rektangulär.. vet inte men går det att göra ett brätte som kan hysa både kal 20 och 308?

Tar en titt på detta, en variant kan ju vara grundare hål för 20:an med djupare hål för 308

Publicerat
  • Författare
15 minutes ago, tecno said:

Tar en titt på detta, en variant kan ju vara grundare hål för 20:an med djupare hål för 308

image.png

Publicerat

På prat om 3D skrivare, så anlände en sådan idag.

Skrivare.jpeg

Sattes snabbt i arbete. Första utskrifterna blev hållare för mina tolkar som jag använder för att justera kulisättningsverktyget.

Hållare.jpeg

Publicerat
  • Författare
29 minutes ago, Islänningen said:

På prat om 3D skrivare, så anlände en sådan idag.

Skrivare.jpeg

Sattes snabbt i arbete. Första utskrifterna blev hållare för mina tolkar som jag använder för att justera kulisättningsverktyget.

Hållare.jpeg

Hos mig anländer en H2C på tisdag

Publicerat
3 minutes ago tecno sa:

Hos mig anländer en H2C på tisdag

Nice!

Jävligt maffiga och snabba pjäser. Har också en FlashForge Dreamer NX. Det är som att jämföra Fiat 500 med en Ferrari Testarossa. Båda är ju italienska bilar, så....

Publicerat

Kollade nu, den jag har som funkar för 308 är 30x14 cm och har 11 rader a 5 hål i varje. Så något liknande i kal 22 så torde även kal 20 fungera?

Publicerat
  • Författare
1 hour ago, Hipshot said:

Kollade nu, den jag har som funkar för 308 är 30x14 cm och har 11 rader a 5 hål i varje. Så något liknande i kal 22 så torde även kal 20 fungera?

kal 22?

Publicerat
  • Författare

image.png

Publicerat
På 2026-03-27 at 09:28 lindgren sa:

Återkommer...

När det gäller Reolinken och regnskydd så måste man tänka på att om brättet sticker ur för långt reflekterar ir ljuset i det. Har provat några 3d printade varianter som man satte direkt på kameran men gick inte att få till det bra, såg bra ut och skyddade bra mot regn men gick inte pga ir reflektionen. Bättre isåfall att sätta nått in bit ovanför kameran

Publicerat

Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Ruger, 22 är allt från 222 till 220 swift.. men jag inser där att siffrorna representerar just kulorna och inte hylsorna. Men ett brätte gjort för kal 204 Ruger borde rimligen passa även 223 rem då jag har för mej att 204 Ruger är en strypt 223 hylsa..

Bara hålen för hylsorna är djupt eller tight nog så hylsorna inte vobblar i hålen så är allt grönt!

Publicerat
  • Författare
1 hour ago, Hipshot said:

Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Ruger, 22 är allt från 222 till 220 swift.. men jag inser där att siffrorna representerar just kulorna och inte hylsorna. Men ett brätte gjort för kal 204 Ruger borde rimligen passa även 223 rem då jag har för mej att 204 Ruger är en strypt 223 hylsa..

Bara hålen för hylsorna är djupt eller tight nog så hylsorna inte vobblar i hålen så är allt grönt!

Då borde detta bli rätt
image.png

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago, tecno said:

Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Ruger

kal 20 för mig är hagel

Publicerat

Ja jag förstår det.. det är kanske lite slarvigt begrepp men söker man tex på kulor att inhandla så söker man på just .20 Men skit i det, det är en 223:rem som är strypt så den storleken är den korrekta.

Publicerat
  • Författare
On 3/28/2026 at 1:51 PM, tecno said:

Då borde detta bli rätt
image.png

Väntar på svar om detta kan vara nåt @Hipshot

Publicerat
4 hours ago tecno sa:

Väntar på svar om detta kan vara nåt @Hipshot

Sorry! Långa ledningar här.. Tycker det ser jättebra ut!

Publicerat
  • Författare
8 hours ago, Hipshot said:

Sorry! Långa ledningar här.. Tycker det ser jättebra ut!

OK, då finputsar jag det hela och skriver ut en, 350 + porto vill jag ha för denna. Vilken färg önskas?