Publicerat Mars 25Mar 25 Detta är en populär post. Till dig som inte själv kan ordna med 3D utskrifter, åtar mig även att rita upp i CAD.
Publicerat Mars 26Mar 26 Författare Har både resin och FDM skrivare som klarar att skriva ut med avancerade filament (dock inte typ PEEK).FDM är en BambuLab X1C och resin skrivarna från Anycubic.Välkomna med era frågor.
Publicerat Mars 27Mar 27 Har inte kollat runt, då jag inte har en 3d printer..Men jag har en reolink g450 som troligen behöver en ny hatt.. gärna med lite större brätte..Återkommer...
Publicerat Mars 27Mar 27 Tror jag frågat förr men laddbrätte eller vafan det heter som man ställer upp hylsor i när man laddar.. de kostar inte så mkt men undrar iaf vad det skulle kosta att skriva ut ett för typ 50 plugg?
Publicerat Mars 27Mar 27 Författare 4 hours ago, Hipshot said:Tror jag frågat förr men laddbrätte eller vafan det heter som man ställer upp hylsor i när man laddar.. de kostar inte så mkt men undrar iaf vad det skulle kosta att skriva ut ett för typ 50 plugg?Vilken kaliber och rutmönster / avstånd dvs 4-kant, rektangel eller cirkulär rentav, du styr!
Publicerat Mars 27Mar 27 Författare 6 hours ago, lindgren said:Har inte kollat runt, då jag inte har en 3d printer..Men jag har en reolink g450 som troligen behöver en ny hatt.. gärna med lite större brätte..Återkommer...👍
Publicerat Mars 27Mar 27 2 hours ago tecno sa:Vilken kaliber och rutmönster / avstånd dvs 4-kant, rektangel eller cirkulär rentav, du styr!Rektangulär.. vet inte men går det att göra ett brätte som kan hysa både kal 20/22 och 308?
Publicerat Mars 27Mar 27 Författare 51 minutes ago, Hipshot said:Rektangulär.. vet inte men går det att göra ett brätte som kan hysa både kal 20 och 308?Tar en titt på detta, en variant kan ju vara grundare hål för 20:an med djupare hål för 308
Publicerat Mars 27Mar 27 Författare 15 minutes ago, tecno said:Tar en titt på detta, en variant kan ju vara grundare hål för 20:an med djupare hål för 308
Publicerat Mars 27Mar 27 På prat om 3D skrivare, så anlände en sådan idag.Sattes snabbt i arbete. Första utskrifterna blev hållare för mina tolkar som jag använder för att justera kulisättningsverktyget.
Publicerat Mars 27Mar 27 Författare 29 minutes ago, Islänningen said:På prat om 3D skrivare, så anlände en sådan idag.Sattes snabbt i arbete. Första utskrifterna blev hållare för mina tolkar som jag använder för att justera kulisättningsverktyget.Hos mig anländer en H2C på tisdag
Publicerat Mars 27Mar 27 3 minutes ago tecno sa:Hos mig anländer en H2C på tisdagNice!Jävligt maffiga och snabba pjäser. Har också en FlashForge Dreamer NX. Det är som att jämföra Fiat 500 med en Ferrari Testarossa. Båda är ju italienska bilar, så....
Publicerat Mars 28Mar 28 Kollade nu, den jag har som funkar för 308 är 30x14 cm och har 11 rader a 5 hål i varje. Så något liknande i kal 22 så torde även kal 20 fungera?
Publicerat Mars 28Mar 28 Författare 1 hour ago, Hipshot said:Kollade nu, den jag har som funkar för 308 är 30x14 cm och har 11 rader a 5 hål i varje. Så något liknande i kal 22 så torde även kal 20 fungera?kal 22?
Publicerat Mars 28Mar 28 Detta är en populär post. 7 minutes ago tecno sa:kal 22?Hippen ska börja handladda 22,a😊 lite klurigt att få till det med tändhatten bara.
Publicerat Mars 28Mar 28 På 2026-03-27 at 09:28 lindgren sa:Har inte kollat runt, då jag inte har en 3d printer..Men jag har en reolink g450 som troligen behöver en ny hatt.. gärna med lite större brätte..Återkommer...När det gäller Reolinken och regnskydd så måste man tänka på att om brättet sticker ur för långt reflekterar ir ljuset i det. Har provat några 3d printade varianter som man satte direkt på kameran men gick inte att få till det bra, såg bra ut och skyddade bra mot regn men gick inte pga ir reflektionen. Bättre isåfall att sätta nått in bit ovanför kameran
Publicerat Mars 28Mar 28 Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Ruger, 22 är allt från 222 till 220 swift.. men jag inser där att siffrorna representerar just kulorna och inte hylsorna. Men ett brätte gjort för kal 204 Ruger borde rimligen passa även 223 rem då jag har för mej att 204 Ruger är en strypt 223 hylsa..Bara hålen för hylsorna är djupt eller tight nog så hylsorna inte vobblar i hålen så är allt grönt!
Publicerat Mars 28Mar 28 Detta är en populär post. 2 hours ago kkjon sa:Hippen ska börja handladda 22,a😊 lite klurigt att få till det med tändhatten bara.Jo visst serru.. det är nog den allmäna tanken om sign Hipshot, killen som tycker det är skiiitkuuul att ladda.. så pass att han ska ge sig på 22lr
Publicerat Mars 28Mar 28 Författare 1 hour ago, Hipshot said:Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Ruger, 22 är allt från 222 till 220 swift.. men jag inser där att siffrorna representerar just kulorna och inte hylsorna. Men ett brätte gjort för kal 204 Ruger borde rimligen passa även 223 rem då jag har för mej att 204 Ruger är en strypt 223 hylsa..Bara hålen för hylsorna är djupt eller tight nog så hylsorna inte vobblar i hålen så är allt grönt!Då borde detta bli rätt
Publicerat Mars 28Mar 28 Författare 11 minutes ago, tecno said:Kal 20 är alltså benämningen på tex 204 Rugerkal 20 för mig är hagel
Publicerat Mars 28Mar 28 Ja jag förstår det.. det är kanske lite slarvigt begrepp men söker man tex på kulor att inhandla så söker man på just .20 Men skit i det, det är en 223:rem som är strypt så den storleken är den korrekta.
Publicerat April 1Apr 1 Författare On 3/28/2026 at 1:51 PM, tecno said:Då borde detta bli rättVäntar på svar om detta kan vara nåt @Hipshot
Publicerat April 1Apr 1 4 hours ago tecno sa:Väntar på svar om detta kan vara nåt @HipshotSorry! Långa ledningar här.. Tycker det ser jättebra ut!
Publicerat April 2Apr 2 Författare 8 hours ago, Hipshot said:Sorry! Långa ledningar här.. Tycker det ser jättebra ut!OK, då finputsar jag det hela och skriver ut en, 350 + porto vill jag ha för denna. Vilken färg önskas?