Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sälja gris på rot?

Featured Replies

Publicerat

Jag har fullt i frysen och undrar om jag kan sälja jakt på ett svin som kommer åter på mina åkrar hela tiden?

Publicerat

Om du har jakträtten på åkrarna så ser jag inga konstigheter i det.

Publicerat
  • Författare

Ok, jag tänkte på regler på siten om det skulle vara problem.

Mvh

Publicerat
1 hour ago claes robert sa:

Mvh

Det kan säkert vara av intresse för många, men lite närmare information, exempelvis var i Sverige grisen befinner sig, hur det ser ut i området mm. hade varit bra hjälp.

Publicerat
  • Författare

Självklart, den envise finns i närheten till göteborg ,inom 15 min resa från city. Jag visar upp nämnd herre i ett landskap som är öppet med lite lövskogsdungar. Storlek på galt 100+ gissar på ca 120. Jag hjälper till att passa och herren tillfaller skytten.

Mvh

Publicerat

Om jag inte minns fel så har en annan forist sålt gris på rot.

Kolla med Qvarnhill.

Publicerat
På 2026-04-05 at 13:45 claes robert sa:

Mvh

Jag ser inga problem med det så länge du och den som köper konceptet sköter det snyggt.. dvs vill inte ha ngn officiell pajkastning på forumet om det skulle skära sig på något sätt. Men annars, kör!

Publicerat

Kalix bon skulle behöva skjuta rosten ur bössorna och han vill verkligt jaga gris så nu finns möjligheten.

Publicerat
35 minutes ago karelsk blandning sa:

Kalix bon skulle behöva skjuta rosten ur bössorna och han vill verkligt jaga gris så nu finns möjligheten.

Du får väl hänge med han och hjälpa till. Kan tänka mig att hantering av en 100+ gris blir lite svårt med krossad bröstkorg. Sen kan ni komma ut till mig och fika 😁

Publicerat
59 minutes ago Islänningen sa:

Du får väl hänge med han och hjälpa till. Kan tänka mig att hantering av en 100+ gris blir lite svårt med krossad bröstkorg. Sen kan ni komma ut till mig och fika 😁

Du är jaktljum, finns vinschar och andra hjälpmedel. Dessutom borde spjälstaketet snart ha läkt på farbror thumbsup

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

Det där vildsvinsköttet är jag inte intresserad utav. Jag kan ju släpa med mig dom hem o mata nalle med dom.

Publicerat
9 hours ago lsjonsson sa:

Det där vildsvinsköttet är jag inte intresserad utav. Jag kan ju släpa med mig dom hem o mata nalle med dom.

Köttjägare? thumbsup

Vore det inte kul att testa ngt nytt?

Publicerat
38 minutes ago Hipshot sa:

Köttjägare? thumbsup

Nej, jag har bytt till mig vildsvin av strävis medan han var vid liv och varken jag, frun eller sonen har fastnat för det.

Publicerat
50 minutes ago Hipshot sa:

Köttjägare? thumbsup

Helt enig med isjanne här!

Vilddvinskött är inte människoföda!!

Publicerat
På 2026-04-05 at 13:45 claes robert sa:

Mvh

Gör upp med köparen i förväg om vem som håller med hund och vem som betalar för eventuella eftersöket om det skulle gå galet. Du känner inte till köparens skjutskicklighet och 100-120 pannor är en stor kille.

För övrigt tycker jag det är en strålande ide' både för marklösa jägare att få jakttillfällen + kött i frysen och för markägare att bli av med problemet och få lite ekonomisk kompensation för vad nassarna har ställt till med.

Mera sånt nära dom större städerna 👍🏻

Publicerat
På 2026-04-06 at 08:49 lsjonsson sa:

Om jag inte minns fel så har en annan forist sålt gris på rot.

En ekologisk jordbrukare från Näshulta erbjöd något liknande på grannkanalen för ett antal år sen: övernattningsmöjligheter fanns, tillgång till eftersökshund och slaktbod och halva grisen tillföll skytten.

Men jag vill minnas att det ran ut i sanden efter ett tag: för dom gnällhuvuden som satt och skrev hur svårt och dyrt det var att hitta jaktmark i rimlig avstånd från "stan" tyckte plötsligt att dom skulle ha betalt i stället om dom skulle sitta uppe på natten och sköta Mattias' skyddsjakt.

Publicerat
7 hours ago Mad Mike sa:

Tack Mike!🥰

Publicerat
12 hours ago Mad Mike sa:

Ni är klåpare i köket.. riktigt bra köttfärs och på grillen tycker jag inte det skiljer sig från något annat.. Men frågan till Isjanne var om det inte vore kul att skjuta en gris?

Publicerat
5 minutes ago Hipshot sa:

Ni är klåpare i köket.. riktigt bra köttfärs och på grillen tycker jag inte det skiljer sig från något annat.. Men frågan till Isjanne var om det inte vore kul att skjuta en gris?

Jag är ta mig f_n ingen klåpare i köket.☹️ Jag o frun lagar mat varannan dag och jag får inga klagomål på min mat. 🥰

När jag gjorde bytesaffär med strävis. Torkat kött mot vildsvin så fick jag olika förslag på tillagning, kryddor, m. m. men inget hjälpte.👎

Publicerat
7 minutes ago lsjonsson sa:

Jag är ta mig f_n ingen klåpare i köket.☹️ Jag o frun lagar mat varannan dag och jag får inga klagomål på min mat. 🥰

När jag gjorde bytesaffär med strävis. Torkat kött mot vildsvin så fick jag olika förslag på tillagning, kryddor, m. m. men inget hjälpte.👎

Det är skillnad på gris och gris. Är själv inte intresserad av 100+ galtar. Har smakat och tycker inte om det. Men en årsgris på ca. 40-50 kilo smakar bra.

Och rökt grislår är suveränt gott.

Publicerat
2 hours ago Islänningen sa:

Det är skillnad på gris och gris. Är själv inte intresserad av 100+ galtar. Har smakat och tycker inte om det. Men en årsgris på ca. 40-50 kilo smakar bra.

Och rökt grislår är suveränt gott.

Det varen sådan halva jag fick av strävis. Den vägde runt 10-15 kg i slaktvikt.

Jag har provat alla sett men inget föll oss i smaken.👎☹️

Publicerat
48 minutes ago lindgren sa:

https://youtu.be/DrlMdIw9nmU?is=4gI1mz_jaT1gd9zm

Publicerat

@lindgren jag råkade ta bort ditt inlägg i stället för mitt. Sorry