Publicerat 16 timmar sedan %d hr Här kommer lite foton på min Remington 700 Safari och med tillhörande kikarsikte som är ett Vortex 1-4. Den skjuter bra med tillhörande ammo. Det medföljer 12 st Swift A-frame 350 gr och 45 st Barnes TSX 300 gr. Bägge är laddade med 81 gr krut. Det finns en liten skada på kikarsiktet framför bakre ringen. Det beror på att jag glömde att dra åt skruvarna så siktet åkte bakåt i rekylen, men kikarsiktet tog ingen skada av smällen mer än att det blev ett lite märke i tuben.Jag ser gärna att den som köper bössan kommer och hämtar den i Kalix eftersom jag inte har någon kartong till den. Jaktcenter hade men ingen skumplast, bubbelplast el. liknande.Pris 11500 kr. Svara via pm. Vapenlicens behövs.
Publicerat 11 timmar sedan %d hr 5 hours ago lsjonsson sa:Här kommer lite foton på min Remington 700 Safari och med tillhörande kikarsikte som är ett Vortex 1-4. Den skjuter bra med tillhörande ammo. Det medföljer 12 st Swift A-frame 350 gr och 45 st Barnes TSX 300 gr. Bägge är laddade med 81 gr krut. Det finns en liten skada på kikarsiktet framför bakre ringen. Det beror på att jag glömde att dra åt skruvarna så siktet åkte bakåt i rekylen, men kikarsiktet tog ingen skada av smällen mer än att det blev ett lite märke i tuben.Jag ser gärna att den som köper bössan kommer och hämtar den i Kalix eftersom jag inte har någon kartong till den. Jaktcenter hade men ingen skumplast, bubbelplast el. liknande.Pris 11500 kr. Svara via pm. Vapenlicens behövs.Varför ska du sälja?
Publicerat 10 timmar sedan %d hr Författare 1 hour ago Islänningen sa:Varför ska du sälja?Kanske för något annat. Vet inte än. Det kanske finns någon som vill ha en 416 rem mag. Dom älgar som jag skjutit med den har stupat direkt frånsett den första som var en kviga som jag sköt med Woodleigh 400 gr utan genomslag på ca 50 m.☹️Resten av woodleigh hade jag till att skjuta björnpasset med.😁Skjutledaren undrade vad f_n det var för något???😁Till slut fick hon se ammon och skrattade.Jag erbjöd henne att provskjuta men det ville hon inte. Jag sa till henne att det är en sådandär sugande rekyl och inte snärtig som en del andra kalibrar.😁
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Författare 9 hours ago Islänningen sa:Varför ska du sälja?Sedan var det tänkt att den skulle bli en björndräpare, men så har det inte blivit.☹️