Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ljuddämpare storlek

Featured Replies

Publicerat

Har inte följt med i den här utvecklingen på många år men finns det någon sammanställning där man kan se resp dämparkaliberklass egenskaper?

Tex jag vill ha den minsta och lättaste dämparen för 222, den behöver inte minska ljudet bäst.

Publicerat

Jag säger bara en sak: Stalon.

Välj modell i deras produktlista som passar dig bäst. Välj en metrisk gänga- vill du utdjupa närmare varför kan du ringa till mig.

Stalon har god service och garantier (väldigt sällan dom behövet utnytjas) god finish och kvalitet, jämna tolerancer (något som jag ser när jag gängar pipor) och inget krångel.

Publicerat
  • Författare
9 minutes ago Dansken sa:

Jag säger bara en sak: Stalon.

Välj modell i deras produktlista som passar dig bäst. Välj en metrisk gänga- vill du utdjupa närmare varför kan du ringa till mig.

Stalon har god service och garantier (väldigt sällan dom behövet utnytjas) god finish och kvalitet, jämna tolerancer (något som jag ser när jag gängar pipor) och inget krångel.

Riktigt bra hemsida och då deras silencer selector, men jag var tvungen att välja drevjakt med 222😄 för att prioritera vikt och storlek före dämpning.

Deras VR ser intressant ut.

Publicerat
  • Författare

Jag köpte ny bil för en månad sen, det var fan så mycket enklare än att välja ljuddämpare😆

Publicerat
8 minutes ago Mad Mike sa:

Jag köpte ny bil för en månad sen, det var fan så mycket enklare än att välja ljuddämpare😆

Tala inte om det. Jag sitter och snegar på en Toyota Tacoma V6 på blocket

Publicerat
Fritid & Vildmark
No image preview

Freyr & Devik Ultimate Silence 3D - 131

Freyr & Devik Ultimate Silence 3D - 131 är den ultimata ultralätta ljuddämparen för användning med standardkalibrar med en konstruktion så lätt.

Ser man bara till vikt ligger nog denna jävligt bra till. Är själv inget fan av Stalon så det skulle jag inte frivilligt köpa annat än om jag fick med en med nåt vapen.

Hausken JD151 är också ganska lätt.

Swemko Nano är ett annat alternativ

Publicerat
29 minutes ago TekDr sa:
Fritid & Vildmark
No image preview

Freyr & Devik Ultimate Silence 3D - 131 är den ultimata ultralätta ljuddämparen för användning med standardkalibrar med en konstruktion så lätt.

Finns det nåt fulare än denna ?

Publicerat
  • Författare
31 minutes ago TekDr sa:
Fritid & Vildmark
No image preview

Ser man bara till vikt ligger nog denna jävligt bra till. Är själv inget fan av Stalon så det skulle jag inte frivilligt köpa annat än om jag fick med en med nåt vapen.

Hausken JD151 är också ganska lätt.

Swemko Nano är ett annat alternativ

Jag har en Hausken jd151 på min 260 rem som jag köpte 2014 då det var den kortaste och lättaste dämparen på marknaden då men jag ser nu att utvecklingen sprungit ifrån den.

Publicerat
  • Författare

Okej det verkar som att stalon, freyr&devik samt Hausken gör dom minsta och lättaste teleskopdämparna.

Då svemko och jaki är frontmonterade går dom bort.

Hausken är tyngst, freyr&devik lättast.

Hausken dämpar sämst, stalon bäst.

Freyr&devik är kortast,stalon är längst

Stalon har minsta diameter,hausken har störst

Alla dessa val man måste göra😶‍🌫️

Publicerat
  • Författare
14 minutes ago Dansken sa:

Det finns ingen snygg ljuddämpare, det finns inget som förstör estetiken i ett vapen så totalt som en ljuddämpare, med det sagt så är denna fulast bland de fula!

Publicerat
35 minutes ago Dansken sa:

Snygg var inte med i kraven 🤷‍♂️

Publicerat
4 minutes ago TekDr sa:

Snygg var inte med i kraven 🤷‍♂️

Tidigt på kvällen brukar "snygg" vara det viktigate krav. I takt med alkoholintaget ökar och utbudet sjunker som kvällen lider kan "snygg" få lägre och lägre prioritet 😉

Publicerat

Märkligt med graderinen där.. emottsäger den inte men Antons 222 dämp.. ngn Hausken.. är helt jävla galet tyst. Var med när han tände på rätt frekvent någon natt och vart såå sjukt impad. Vart inspirerad så jag beställde ngn Stalon som heter 149 eller något, skulle vara deras värsta eller något. Inte fått hem den ännu men det är på G.

Publicerat
  • Författare
20 minutes ago Hipshot sa:

Märkligt med graderinen där.. emottsäger den inte men Antons 222 dämp.. ngn Hausken.. är helt jävla galet tyst. Var med när han tände på rätt frekvent någon natt och vart såå sjukt impad. Vart inspirerad så jag beställde ngn Stalon som heter 149 eller något, skulle vara deras värsta eller något. Inte fått hem den ännu men det är på G.

Det är inget märkligt alls, Hausken har dämpare som är nästan dubbelt så effektiva som jd 151 men till en kostnad på längd och vikt vilket inte är aktuellt för mig.

Ljuddämpning är sekundärt, vikt och längd primärt.