Publicerat 7 timmar sedan %d hr Ja hopp, alltid kul att grotta ner sig i saker och det är länge sedan jag själv jagade med hund sist. Då var det Garmin 320 som va "the shit". Vart befinner vi oss nu i utvecklingen och vad kör ni andra med till era jyckar?
Publicerat 6 timmar sedan %d hr Jag har sålt min Garmin och kör Tracker Luna. Om det är värt det med abonnemangskostnader är upp till var och en men jag gillar den. Har kört både Tracker-appen och WeHunt, men nu är det väl bara ”nya” WeHunt som gäller från och med nu. Andra i jaktlaget kör större Tracker-modeller men jag tycker Luna funkar ungefär som de gör, men till lägre pris/storlek/kostnad - dock kan jag ha missat något.
Publicerat 6 timmar sedan %d hr Skulle säga att det beror på vilken typ av hund du jagar med. Stående fågelhund, stötande och andra hundar som håller sig nära: Garmin alpha 300+T20. Dessutom krävs inget abbonemang....Annars kanske någon tracker pejl. Bra om det funkar med wehunt som nog är den vanligaste appen. Men Garmin's app alpha är gratis att använda Ett alternativ är också att komplettera sin Garmin pejl med LTE som tar över när radion tappar kontakten
Publicerat 1 timme sedan %d hr Finns även en pejl som heter Rex MiniFinder, går på mobil nätet som Tracker men har ett helt klart bättre abonnemang tänk. Du som hundägare betalar för ditt abonnemang, alla i ditt jaktlag kommer får se allt gratis. I Tracker/WeHunt världen ska alla betala abonnemang plus hundägaren extra mycket! Själva kör jag Garmin Alpha 100/T5, men det hade varit nice med en 200/300 istället. Dock är det surt att Garmin fimpar Easyhunt nu i Augusti, smidigt att administrera jaktlag mm och visa hundpejlen för jaktlaget. Tycker inte Alpha appen är tillräckligt bra än.. 😔Sen finns ju Lafayette pejl nu mer, dock ingen aning om hur de är..🤔
Publicerat 2 minuter sedan %d min Tracker är ju numera nedsläckt och ersatt av nya Wehunt. Jag följer Natlink/Wehunts grupp på Facebook och än så länge har många hundförare synpunkter på nya Wehunt som ersättare för Tracker.Om jag skulle skaffa nytt hundpejlsystem skulle jag nog avvakta lite och se hur nya Wehunt utvecklar sig över sommaren innan ajg bestämde mig för Wehunt.https://www.facebook.com/groups/1661739564683013/
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.