Publicerat 3 timmar sedan %d hr Skall ladda Lapua Scenar med Vihtavuori och utgår från deras tabeller. Hur skall man tänka, eller måste man tänka, när man sätter friflykten? Om det står COL 68 mm i laddtabellen för en patron och jag sätter min friflykt till en millimeter som ger COL 71 mm. Behöver jag tänka högre eller mindre tryck i det jag laddar? Spelar det någon roll och varför skriver man ut det i laddtabellerna?
Publicerat 1 timme sedan %d hr Söker du på nätet finns det mycket skrivet om detta men inte så många konkreta svar. Flyttar du fram kulan dvs minskar friflykten ökar du volymen i hylsan och trycket minskar, samtidigt ökar trycket ju närmare bommarna kulan kommer.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.