Publicerat 5 timmar sedan %d hr Plyfan på rävkojan börjar bli väl kexig, slipat lite och tror nog det går att rädda.. men så ska det nyslipade skyddas på någotvis?Det jag har en del av är just båtbottenfärg från Biltema, blått.. Det måste väl ändå funka att måla koja med? Tänker att där det är utsatt får man måla två gånger gissar jag.. Fattar att om man tar sig till en färghandel och köper färg mer lämpad för ändamålet så blir det bättre.. men även dyrare Så finns ngt tungt vägande skäl till att detta är en jättejättedålig idé?
Publicerat 4 timmar sedan %d hr Har ingen erfarenhet av båtbottenfärg, mer än att jag förknippar det med miljöpartistiska språkrör...Tyckte av någon bild att det såg ut att vara OSB-skivor.Vi byggde en vakkoja för grisvak av det för ca 15 år sedan och strök utsidan ett par gånger med spillolja utspädd med lite diesel för väderbeständighet och det har funkat helt OK hittills.Bara mina fem ören...MVHAlias
Publicerat 4 timmar sedan %d hr 26 minutes ago alias sa:Har ingen erfarenhet av båtbottenfärg, mer än att jag förknippar det med miljöpartistiska språkrör...Tyckte av någon bild att det såg ut att vara OSB-skivor.Vi byggde en vakkoja för grisvak av det för ca 15 år sedan och strök utsidan ett par gånger med spillolja utspädd med lite diesel för väderbeständighet och det har funkat helt OK hittills.Bara mina fem ören...MVHAliasVäldigt olagligt att måla med det, även om det är bra för portar, dörrar och annat svart på ladugårdar bl a…
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 39 minutes ago Galne sa:Väldigt olagligt att måla med det, även om det är bra för portar, dörrar och annat svart på ladugårdar bl a…Googlade och du har helt klart rätt.Kändes som att det var standardbehandling av virke hos de äldre bondgubbarna i mina hemtrakter så sent som under 80- & 90-talet. Lätt att bli lite hemmablind av praxis under ens uppväxtår.Ska dock inte rekommendera @Hipshot att göra om äldre tiders misstag.MVHAlias
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Jo den praxisen är jag med uppvuxen med och kanske blaskat med någon gång på 2000-talet, men kan ju vara bra och inte sprida olagligheter.. 😅
Publicerat 58 minuter sedan %d min Författare Lst är på gården titt som tätt och besiktar djurbesättningar, landar nog inte i god jord om där står en rävkoja och luktar starkt av olja och diesel 😁