Publicerat 1 timme sedan %d hr En erfarenhet rikare, för tre månader satte jag ut ett par saltstenar av det nya märket sp apex boost med speciella vitaminer bland annat, satte dom över nästan 3000 hektar och älg och rådjur har besökt stenarna nån enstaka gång och sedan konsekvent ratat den på samtliga platser, enda vilt som återkommer har varit duvor....Så nu åker de bort och ersätts av stenar med natural natriumklorid utan nåt extra inbakat...Har ni samma erfarenhet av sp apex som jag ?
Publicerat 1 timme sedan %d hr I ett lag i Dalarna jag var med i beslöts att vi skulle sätta ut några dyra bruna "viltsten" så viltet kunde få vitaminer och mineraler.på köpet. Kommer inte ihåg vilket fabrikat det var- men både älgar och rådjur ratade dom. Då gick vi tillbaka till vanliga vita "saltsten" och alla levde happily ever after.
Publicerat 1 timme sedan %d hr Författare 3 minutes ago Dansken sa:I ett lag i Dalarna jag var med i beslöts att vi skulle sätta ut några dyra bruna "viltsten" så viltet kunde få vitaminer och mineraler.på köpet. Kommer inte ihåg vilket fabrikat det var- men både älgar och rådjur ratade dom. Då gick vi tillbaka till vanliga vita "saltsten" och alla levde happily ever after.Ja rent salt är det bästa det är tydligt det, hade tre fina tjurar på engångsbesök i april sen dess är de puts väck, hoppas de återkommer nu när jag bytt ut stenarna
Publicerat 1 timme sedan %d hr Har samma erfarenhet här,provade en gång annan sten än dom vanliga vita ( det var nån mörk variant ) och var betydligt mindre aktivitet vid dom stenarna då. Så aldrig mer annat än dom vi alltid kört med.
Publicerat 35 minuter sedan %d min Med privat någon ”viltstängsel” variant, den regnade bara bort, en vanlig som kom dit sen skickades det på.
Publicerat 34 minuter sedan %d min Även jag testade en mörk variant för många år sen. Det gjorde jag bara en gång. Kör bara de vanliga vita nu och här nere i Skåne där älgarna inte är så vanliga längre så sätter man den direkt på en stubbe. Fungerar bra och alla djuren kommer åt. I kväll trängdes doven runt den.