Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fiasko med ny saltsten

Featured Replies

Publicerat

En erfarenhet rikare, för tre månader satte jag ut ett par saltstenar av det nya märket sp apex boost med speciella vitaminer bland annat, satte dom över nästan 3000 hektar och älg och rådjur har besökt stenarna nån enstaka gång och sedan konsekvent ratat den på samtliga platser, enda vilt som återkommer har varit duvor....Så nu åker de bort och ersätts av stenar med natural natriumklorid utan nåt extra inbakat...

Har ni samma erfarenhet av sp apex som jag ?

Publicerat

I ett lag i Dalarna jag var med i beslöts att vi skulle sätta ut några dyra bruna "viltsten" så viltet kunde få vitaminer och mineraler.på köpet. Kommer inte ihåg vilket fabrikat det var- men både älgar och rådjur ratade dom. Då gick vi tillbaka till vanliga vita "saltsten" och alla levde happily ever after.

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago Dansken sa:

I ett lag i Dalarna jag var med i beslöts att vi skulle sätta ut några dyra bruna "viltsten" så viltet kunde få vitaminer och mineraler.på köpet. Kommer inte ihåg vilket fabrikat det var- men både älgar och rådjur ratade dom. Då gick vi tillbaka till vanliga vita "saltsten" och alla levde happily ever after.

Ja rent salt är det bästa det är tydligt det, hade tre fina tjurar på engångsbesök i april sen dess är de puts väck, hoppas de återkommer nu när jag bytt ut stenarna

Publicerat

Har samma erfarenhet här,provade en gång annan sten än dom vanliga vita ( det var nån mörk variant ) och var betydligt mindre aktivitet vid dom stenarna då. Så aldrig mer annat än dom vi alltid kört med.