Publicerat 10 timmar sedan %d hr Detta är en populär post. På tisdag hoppar jag i bilen och styr kosan söderut,blir att åka ner till kompisen nära norrtälje och göra ett försök att få med sig lite griskött hem. Är nu några år sedan sist jag var ner och besökte honom & har väl igentligen en stående inbjudan varje sommar men är inte alltid det stämt med ledigheter och semestrar. Men nu som pensionär finns ju all tid i världen 😁Tar resan i två delar tänkte jag med en övernattning i Sundsvall på vägen ner,ser fram emot att träffa honom & hoppas det blir kul & spännande nätter med mycket vilt. Vi har planerat att vara ute och jaga 3 nätter & vid tidigare svängar så har det varit mycket jobb med viltet och inte många timmars sömn dom dygn vi jagat.
Publicerat 57 minuter sedan %d min Det är ju skitkul att smyga på gris! Runt Norrtälje kan det finnas gott om gris. Problemet nu upplever jag att grödorna är så pass höga att det är svårt att ens se om det finns gris ute på ett fält. Själv åker jag till Norrtälje-trakten i morgon men dessvärre öppnar GESAB Skyttetjänst först den 22:a.