Publicerat 23 timmar sedan %d hr Och vad bör jag tänka på.Primärt för fjäll jakten, men vore nog bra om den går att krossa duvor med..Och var får jag bästa hjälpen för att lösa problematiken?Budget , 15k ej hugget i sten
Publicerat 8 timmar sedan %d hr Lätt är ju trevligt att bära. Välpassande skjuter man bättre med.Beretta i ultralight-modell. Benelli 828u, den är nog lite dyrare men går att justera bra. Jag har den senare och den orkar även en klen karl som jag konka en hel dag utan att bli för ramsne.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 4 hours ago MagnusN sa:Lätt är ju trevligt att bära. Välpassande skjuter man bättre med.Beretta i ultralight-modell. Benelli 828u, den är nog lite dyrare men går att justera bra. Jag har den senare och den orkar även en klen karl som jag konka en hel dag utan att bli för ramsne.Jag har en Beretta Ultraleggero för min fjälljakt. Fokus var vikt. Men lyckas krossa en och annan duva. Mycket nöjd faktiskt.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr Kan du hitta en gammal Beretta 686 ultralight så tror jag du är i mål.. Lerduvorna skjuter du med lätta laddningar så rekylen är inget problem. Som Magnum är inne på så är det fjälljakt som avses så är vikten a & o..